-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?Hejsan!
Har nu börjat flaskmata vår lille kille då vi haft trubbel med amningen. Har hittills använt MAM flaskor och nappar. Tänkte utöka förrådet då jag nu vet att vi kommer behöva en hel del då han slutat amma. Innan tänkte jag kolla med er vilka erfarenheter ni har av olika märken och olika typer av nappar. Vad gillade era bebisar? Kanske ska nämna att han är snart 3 mån om det har någon betydelse. Så...vad tycker ni? Linus 18/10-2010 <3
Re: MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?Jag tycker du ska forsätta med mam började med dom med min son när har var 4 mån . Vist jobbig att sätta ihop men lätta att rengöra jag kör dom i disk maskinen. Varva med fyra stycken är lagom och byt napp efter ålder och tjocklek på ersättningen. Det är värkeligen super kvalité på dessa nappar och flaskor för jag kör fortfarande med treans napp och han är 3 år nu. Har inte köpt ny sen han var ett tror jag. Dessa har aldrig gått sönder. Tappar inte ens texten i diskmaskinen.
Re: MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?Heej
Re: MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?Håller med de andra MAM har jag alltid haft på flaskor och nappar. Älskar flaskorna pga att man kan diska dem så enkelt och att det är en bred flaska, öppningen är större å ja allt e bra m dem tycker jag
Lycka till!
Re: MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?Jag använder billiga esskaflaskor, dom som heter polyamid, inte reko som jag tycker läcker alldelas för ofta (se hemsidan). Polyamid fungerar bra. Med den anatomiska nappen drar hon inte i sig nån luft alls, vilket hon gör med den runda nappen som följer med flaskan.
Har ingen lust att köpa svindyra värstingflaskor när dom billiga är så bra.
Re: MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?Vi har kört med MAM sen dottern började med ersättning och höll oss till samma då hon började dricka välling. Bästa flaskan enligt mig.
Re: MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?fast MAM flaskorna är inte alls dyra, dom kostar väl 50-70kr ungefär.
Re: MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?Vi har både och här hemma
Till stora tjejen har vi esska-flaskorna och har haft den sorten från start då hon tog dem bäst och vi använder anatomiska dinappen till dem. Det enda vi har tyckt varit dåligt med dessa är att de blir repiga efter en viss tids användning och behövt bytas ut, men när de inte kostar så mycket så har det inte gjort så mycket Till lilla tjejen har vi MAM-flaskorna och jag tycker att de är minst lika bra och de har vi kört med för att de har varit de enda hon velat ha. Vi har 2 flaskor och det har räckt alldeles ypperligt, bara man sköljer ur dem direkt efter användning och låter dem lufttorkas så har man hela tiden en flaska ren. Vi diskar båda sorterna i diskmaskinen och kokar nappar och gummiventiler minst en gång i veckan.
Re: MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?Då fortsätter vi med MAM tror jag. Vi är jättenöjda med de flaskorna och som ni säger är dom väldigt lätt att göra ren osv.
Hur många flaskor "bör" man ha när man inte ammar utan bara ger med flaska? Enda gången jag ammar är på natten så det är mest flaska nu. Antar att det beror på hur ofta man vill diska osv. Efter varje måltid eller en gång om dagen men vad tycker ni? Hur många flaskor har ni? Är det väldigt stor skillnad på napp 2 och napp 3. Alltså storleksmässigt? Soffilina: Måste bara passa på att säga att jag följer din blogg och tycker det är jätteroligt att följa era framsteg. Hittade din blogg när jag var gravid och det var även du då. Fastnade mycket eftersom du har två Jack Russells. Jag eller vi har nämnligen två Parson Russell Terriers =). Linus 18/10-2010 <3
Re: MAM, Esska, Bambino... vilka flaskor är bäst?Vi använde napp 1 så länge som jag fortfarande ammade på nätterna, sen när det tog slut gick jag över till napp 2 och till napp 3 bytte vi först nyligen till då vi började med mild fullkornsvälling till tösen.
Vi har 2 flaskor vilket vi har tyckt varit lagom och räckt hittills (vi diskar efter användning som jag skrev tidigare), men nu ska vi köpa en till flaska i större storlek, då lillan har börjat äta 250 ml välling på kvällen och det får knappt plats i de flaskorna som vi har nu.
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|