-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Mammakläder för de större?
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Mammakläder för de större?Någon som vet var man kan hitta snygga mammabyxor/jeans för de större? Gärna med tillhörande tub. Har ett par från Mamalicious Strl 33 (den största de har) och de sitter helt ok, dock lite tajt. Skulle vilja ha en storlek större.. Någon som vet? Snickarbyxor är jag också ute efter.
![]()
Re: Mammakläder för de större?Jadu... det är jättesvårt att hitta kläder för oss större.
Faktum är att jag bara hittat ETT par byxor under hela min graviditet. Och ett par begegnade också iof. Sen har jag bara köpt tunikor och stora t-shirtar... Önskar jag kunde ge dig något tips... Lycka till!
Re: Mammakläder för de större?Lycka: Nej gud vad tråkigt! Jag har bara två mammabyxor från förra graviditeten.. de känns för tajta nu.. Ha ju gått upp lite mer.. Varför ska det vara så svårt att designa S N Y G G A mammakläder till oss som är större? Det kommer ju bara gå med vinst! *suck*
Re: Mammakläder för de större?Ja!
Jag har tom funderat på att lära mig sy och göra en egen kollektion av STÖRRE mammakläder. Visst finns det större kläder men det är ju... tantkläder...eller... heeelt out of style. Har faktiskt undvikit ALLT vad klädesaffärer heter under graviditeten för jag har bara blivit ledsen och kännt mig ännu större än vad jag är. Dumma smalbyxor...
Re: Mammakläder för de större?Kolla på tradera.com. Där kanske ni kan fynda? Det finns 121 plagg i stl 46-48 just nu.
Re: Mammakläder för de större?HM är min räddning, de har lite blandat utbud på både jeans och andra byxor med tub. storlekar upp till 46-48.
![]()
Re: Mammakläder för de större?HM har bra byxor men det finns æven bra sidor på nætet som sæljer større mammaklæder.
Jag drar sjælv str 50 ungefær men har kunnat ha hms byxor inte alla dock har æven bestællt från 4mom och mammasmage. Jag har dock køpt vanliga trøjor/tunikor som jag æven kan ha efteråt men visst ær det svårt att få tag på snygga klæder. Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12 Oskar 2810g 48 cm 4/9-08 Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Re: Mammakläder för de större?Här finns mammakläder i stora storlekar: http://sveali.se/index.php/cPath/63_114
![]()
Re: Mammakläder för de större?H&M har skitsnygga byxor för oss lite större fråga mig ja är strl 42 44
Re: Mammakläder för de större?http://www.4mom.se Har lite byxor och kjolar i stl upp till 54-56 tror jag att det var.
Jag är stl 40-42 men jag försöker att bara köpa mammabyxor och kjolar och köper vanliga överdelar som man kan få plats med magen i. Har ju varit mycket tunikor och stora lösa tröjor i modet så det brukar gå att hitta något iallafall.
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|