-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Mammor i göteborg som väntar andra barnet - mars, april, maj
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Mammor i göteborg som väntar andra barnet - mars, april, majHejsan.
Är nyfiken på att prata med er som väntar andra barnet till våren i Göteborg. Det skulle vara kul att prata och utbyta erfarenheter, funderingar etc. Kram
Re: Mammor i göteborg som väntar andra barnet - mars, april, majJag bor i Göteborg och väntar nummer två - dock inte i mars/april/maj utan februari
Re: Mammor i göteborg som väntar andra barnet - mars, april, majFebruari är ju lika bra det! Du har kommit lite längre än mig då. Fick reda på igår att två stycken(!) jag känner ska ha barn i februari.
Hur mår du? Ser att du har tvillingar också. Hur skiljer det sig från förra gången? kram
Re: Mammor i göteborg som väntar andra barnet - mars, april, majHej igen, läste nu ditt inlägg om ert Ultraljud och nu poppar massor av nya frågor upp. Hade du ingen som helst aning om att det var två? Kanske för att man med andra barnet brukar vara större så reagerade ni inte? Men å andra sidan så hade du ju en tanke om "tänk om det är två!"
Re: Mammor i göteborg som väntar andra barnet - mars, april, majOj, vad roligt med kompisar som är beräknade så tätt inpå! Jag har en kusin som ska ha barn i slutet av februari, men vi ses tyvärr inte så ofta. Det är ju alltid kul att kunna träffas med någon som har ungefär jämngamla pluttar, både för mamma & barn!
Haha, jadu. Hur skiljer det sig från första gången? Jag kan säga som så att vi verkligen inte hade en susning om att det kunde vara tvillingar där inne! Större än sist har jag ju varit, men de flesta blir ju större med andra barnet. I början var det många som påpekade att jag var extremt stor "för min vecka", men nu är jag inte så himla gigantisk längre faktiskt. Men det kommer väl! Den sista tanken jag hade innan vi gick in i UL-rummet var "men gud, tänk om det är två?", men jag skakade snabbt av mig det och jag hade aldrig någonsin tänkt den tanken innan. Så det blev verkligen en hel och total chock, men väldigt fin överraskning! Hur går det för dig med allt? Hur mår du? Blivit av med illamående och sådant än?
Re: Mammor i göteborg som väntar andra barnet - mars, april, majJag kan ju inte tänka mig in i din situation helt men det låter så spännande när jag läser om det!
Jag tror att alla någon gång tror att det är två men det slog mig aldrig med första barnet. Eller jo först på RUL när läkaren säger "Jag ser ett foster". Just det ja det kunde ha varit två. Haha Jo klart man blir större med andra barnet men din bild i v. 19 hade nog gjort att jag gissade på tvillingar om jag inte vetat. Skönt att du mår bra denna gången. Ja det är roligt att veta att de är gravida, de som ska ha i februari, men en av dem är nog mer av en bekant och den andra umgås jag inte med. Plus att det är deras första barn. Då blir det kanske lite annorlunda. Jag mår verkligen dåligt denna gången, fruktansvärt. Jag mår så dåligt att jag varje dag tänker på att sjukskriva mig från jobbet för jag klarar knappt av livet hemma för tillfället. Sedan är mitt jobb väldigt påfestande med långa timmar och dumt schema i skiftform. Har testat postafen men efter 3-4 tabletter (under en vecka kanske) så har de nu slutat verka och jag mår bara dåligt av dem. Tröttheten kanske är den värsta, men jag mår dåligt när jag sover också hur det nu kan vara möjligt. Imorgon blir det VUL hos nya barnmorskan. Har bytt till barnmorskegruppen för jag stod inte ut med min gamla BM. Blir så ledsen varje gång jag går därifrån, inte alls så som jag vill känna mig.. Hur tar Malva det att ni ska ha syskon?
Re: Mammor i göteborg som väntar andra barnet - mars, april, majVad trist att du mår så kasst! Postafen funkade inte särskilt bra för mig heller. Första gången jag tog dem sov jag i nästan ett dygn (tack och lov att sambon var ledig just den dagen) och de få gånger jag vaknade till hade jag "pirrningar" och domningar i varenda kroppsdel, inklusive läpparna. Sjukt obehagligt! Testade dock att ta dem igen (modigt eller korkat får du avgöra själv
Hur gick det för dig på VUL? Nyfiken! Malva tycker det är väldigt spännande med mammas stora mage. Tror kanske inte att hon fattar helt och hållet att det faktiskt ligger riktiga bebisar däri (knappt jag gör det själv ju), men om man frågar henne vart bebisarna är så springer hon fram och pussar på kulan och säger "dääär! i mammas mage ligger pojkarna, pyttelilla bebisar"
Re: Mammor i göteborg som väntar andra barnet - mars, april, majTestar att skriva i den här tråden även om den verkar död sedan länge! Ämnet passar mig nämligen perfekt. Det var just en sådan här tråd jag sökte. Någon som fortfarande lever?
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|