-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Mammor jan-mars 2012 i Linköping?Re: Mammor jan-mars 2012 i Linköping?Hej hej!
Jag glömmer bort att logga in här så det blir lite långt mellan besöken. Jag är beräknad 28/3 och ska på mitt första ultraljud 21/9! Mitt illamående började gå över efter bara 2 veckor, vilket var tur för det var riktigt tufft att klara jobbet när man kände sig kallsvettig hela tiden. Däremot blir jag fortfarande lite illamående vid frukosten och om jag blir riktigt hungrig, vilket jag får jobba för att inte bli eftersom jag måste äta lite nästan hela tiden, haha. Mycket frukt blir det. Tyvärr är jag fortfarande rätt trött, är van att träna 3 ggr i veckan men nu får jag kämpa mig iväg på en promenad. Jag hoppas det blir bättre snart för jag blir ju ännu tröttare av att inte träna. Hur är det för er, har tröttheten släppt? Jag ser verkligen fram emot ultraljudet. Det känns så overkligt när det inte syns på magen (den var ganska mjuk sen innan, hehe) och man inte har så mycket symptom längre. Jag är knappt inställd på att det blir något. Efter ultraljudet kommer vi berätta för folk har vi tänkt, det blir skönt! Jag hade hemskt gärna fikat men jag är mitt upp i en flytt så det är inte så bra timing! Jag ser till att gå med i fb-gruppen så jag inte missar ngt, där loggar jag in lite oftare. Efter 1 okt kommer jag bo i Malmslätt, men kommer gärna ner på stan och fikar/promenerar om det blir tillfälle.
Re: Mammor jan-mars 2012 i Linköping?Tack för trevlig fika, det får göras om!
Re: Mammor jan-mars 2012 i Linköping?hur många va ni som fika?? jag kom dit 19.30 med kompisen som klippte mig därför jag ej han till 18.00 men tror ingen va kvar då.
Längtan är Stor!
Re: Mammor jan-mars 2012 i Linköping?Hej!
Vi var två, satte oss på Espressohouse och stannade till strax innan åtta (tror jag), så vi måste ha gått om varandra där inne. Hur är det annars med alla? Här är det bra, magen växer och står i. När jag var hos barnmorskan för två veckor sedan, så växte magen enligt kurvan. Vi har börjat fundera på att köpa till ett eget ultraljud om några veckor, har tyckte att det känns så bra efter båda ultraljuden och att veta att allt ser ut som det ska. Känns så långt mellan andra ultraljudet och BF. Har ni andra några sådana funderingar?
Skönt att din mage växer som den ska Min mage har börjat spänna väldigt mycket, det känns som att huden inte hänger med och jag måste verkligen tänka på hållningen för annars känns det obehagligt runt magen. Kan få som sendrag när jag gör en snabb rörelse. När jag var på UL samt kontroll förra veckan så trode jag att hon skulle mäta min mage och lyssna på hjärtslag men det gjorde hon inte Vi kommer inte att köpa till något extra UL, vi kommer att förlita oss på hjärtljuden. Men jag kan hålla med om att det skulle vara skönt att se hur den lilla har det där inne. Men vad jag har hört så är bebisen nästan "för stor" för att komma med på UL efter vecka 20. Det kan vara svårt att få en uppfattning om vad det är som visas med ett otränat öga. Mitt tips är att ni frågar om det på MVC innan ni bestämmer er.
Re: Mammor jan-mars 2012 i Linköping?Hej,
Oj det var ett tag sen jag loggad in här nu. Vi fick mäta magen när vi var hos barnmorskan sist, alltså runt v. 25, inget innan det. Vi hamnade precis i mitten på kurvan, så allt såg bra ut. Jag var även hos läkaren i förra veckan, foglossningen vill inte ge med sig och mycket på jobbet gör det lite väl övermäktigt, så nu är jag sjukskriven på 25%. Skönt att kunna ta det lite lugnare. Just nu hoppar jag runt med kryckor, det är verkligen skillnad mellan olika dagar, ena dagen går det bra, andra är det för j*ligt. Vi får se om vi tar något extra UL, just nu är den lille så aktiv, så man känner sig rätt säker på att allt är bra ändå, men om vi blir minsta oroliga så köper vi nog till ett.
Re: Mammor jan-mars 2012 i Linköping?Hej.
Oj det låter inte kul, kan inte vara lätt att hoppa på kryckor när man är gravid! Hoppas att foglossningen ger med sig.
Jag har inte varit inne på denna tråden tidigare, men är på jakt efter andra blivande mammor i Linköping och det verkar ju som jag kommit rätt i detta forum! Jag ska ha den 10 feb, första barnet. Är relativt nyinflyttad i regionen så jag känner inte så många hittills... så jag hakar gärna på vid nytt "fikatillfälle"!
Välkommen AnnaCarin! Tråden är inte så aktiv längre för vi är med i en grupp på facebook istället, lägg till mig som vän där så bjuder jag in dig (jag heter Jennifer Sundström). Vi försöker styra upp ett fikatillfälle där just nu
|