Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Mammor jan-mars 2012 i Linköping?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Mammor jan-mars 2012 i Linköping?

Inläggav Jen.egerborn 21 jul 2011, 12:34

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag väntar en liten och mitt BF är uträknat till mitten av mars. 17:e är dagen det pratas om nu men det kan ju ändras något. Det skulle vara jättekul att få kontakt med blivande mammor i Linköpings trakten som har BF i början av 2012.
Finns ni? :)
Jen.egerborn
Nykomling

BF: 120315

Re: Mammor jan-mars 2012 i Linköping?

Inläggav Jenny G 22 jul 2011, 10:05

Hejsan!
Jag är gravid och går det som det ska så har jag bf precis i början av januari. Vore roligt att ha kontakt med fler i lkpg :) Har inga barn sen tidigare så allt är väldigt nytt fortfarande :) Hur är det med dig? Mår du bra? Hunnit vara på inskrivning?
Bild
Jenny G
Stammis

Inläggav Jen.egerborn 22 jul 2011, 23:09

Hej och grattis!
Det är samma sak här, det är vår första så
allt kommer kännas skrämmande och stort.
Skönt att ha någon att vara rädd med :P

Jag mår faktiskt ganska bra, lite illamående
till och från men inte något överdrivet.
Har precis plussat så jag har bara hunnit med att ringa
och boka in första mötet och ultraljudet :)

Hur är det med dig då? Du måste ju ha hunnit lite längre?
Berätta lite om dig själv vettja :)
Jen.egerborn
Nykomling

Inläggav Jenny G 24 jul 2011, 14:39

Hej
Skönt att du mår bra än så länge :) Vilken vecka är du i? Har ni försökt länge? Hunnit berätta för vänner och bekanta? Ska du gå via landstinget eller privat?

Har hunnit till v 17 så jag har hunnit vänja mig lite vid graviditeten, berätta för familjen och så :) Börjar även bli ganska rund, så det är ingen idé att dölja... Förvirringen och den allmänna oron är ungefär samma som den var i början :lol: Har flera gravida vänner (eller med småbarn) men det vore roligt att lära känna fler i samma sits! Vore ju urkul med ett gäng :) Jag bor med man och katter i lkpg. Vi går på landstinget och har hunnit med två träffar med bm (så där givande) ett planerat UL och ett par oplanerade (har strulat lite med graviditeten, men verkar ha gått bra ändå).
Bild
Jenny G
Stammis

Inläggav Sttina 26 jul 2011, 08:52

Hej!

Jag "plussade" i onsdags förra veckan och har räknat ut mitt BF till 29 mars :) Idag ringde jag Storken och man skulle visst boka in besök i både v8 och v10 så det var bra att ringa redan nu tror jag. Första besöket är redan 22/8!

Det är första gången för mig med så än så länge försöker jag ta det lite för vad det är eftersom det är så tidigt. Men klart man läser på om allt allt allt som har med graviditet att göra!

/Stina
Sttina
Nykomling

Inläggav *JoJo* 27 jul 2011, 10:05

Hej glada gravida i Linköping!

Jag är i vecka 13 och har BF den 4 februari. Vad kul med ett gäng från Linköping! :-)
jag bor här med min man och dotter 21 månader. Så det är 2:a barnet för oss, vi är så förväntansfulla! Vi har varit på inskrivning och 1:a UL. Det var så skönt att se det lilla hjärtat slå och se hur lillen rörde på sig.

Jag mår väl sådär måste jag säga, har mått illa sedan v.6 och gör det fortfarande men det börjar avta, däremot tröttheten är extrem! Den vill inte ge med sig kan ju bero på att jag redan innan graviditeten var trött. Känns ju som att man inte har sovit sen jag fick min dotter :-)

Magen har börjat visa sig och det ända jag vill är att bli större! Det är så mysigt att ha bebismage. Vi har berättat för familjerna och nu är det vännernas tur och arbetet.

"sttina" jag går också på storken! :-)
Bild

Bild
*JoJo*
Stammis

Status: Gravid med nr 2 :)

Inläggav Jen.egerborn 27 jul 2011, 17:29

Grattis till alla Linköpingsmammor!
Vi börjar bli ett gäng här nu :)

Själv är jag 6+6 så det är ännu ganska nytt, har inbokad träff 26/8 och UL 6/9, LÄNGTAR!! Går via landstinget.

Det var faktiskt inte alls planerat, lillknodden lyckades bli till trots ppiller.
Men h*n är så välkommen så! Dock känns det lite brått att hitta en större lägenhet för just nu bor vi i en etta med sovalkov. Stor lägenhet förvisso men för tre stycken är den allt lite liten. Ingen som vet om ngn ledig trea?
Jen.egerborn
Nykomling

Inläggav Marsmamma2012 28 jul 2011, 06:56

Hej och grattis till er alla Linköpings blivande mammor!!:)
Själv bor jag ju då också i Linköping:) Kul att ha kontakt med andra i närheten som man kan byta lite tankar och idéer med:) Jag fick reda på den 18 juli att jag är gravid, och idag är jag i vecka 5+6, så det är väldigt nytt än så länge. och det är första barnet för mig, men tredje för min man:) Den lille är än så länge (innan UL) beräknad att komma den 24 mars:)
Har bokat in första mötet med BM den 23/8 och ett första UL den 13/9, det känns som en evighetslång väntan!! ;) Går också via Landstinget..
Än så länge får jag nog säga att jag mår bra, lite smått illamående ibland, men inte så farligt. Lite lättretlig kanske;) Och gråter lätt för småsaker, man känner sig faktiskt lite larvig ibland... hihi.. Men annars så....;)
Hoppas vi kan både skratta och vara rädda och oroliga tillsammans här, så man slipper vara ensam med det...:)
Kram på er
Marsmamma2012
Nykomling

Status: Gift och gravid!:)

Inläggav Sttina 28 jul 2011, 07:45

Hej!

Jag har mitt första besök 22/8 och det andra 5/9, känns som en eeevighet dit! :D

Jag har haft ganska mycket växtvärk första veckorna, började en vecka innan beräknad mens, men nu börjar det bli bättre. Nu är jag istället konstant lite illamående, som att jag är åksjuk, men inte tillräckligt mycket för att jag ska kräkas så än så länge går det bra. Sen märkte jag igår att jag blev otroligt andfådd av att gå i trappor, känns lite väl tidigt men när jag läste om det kan det visst komma redan i v6 för att kroppen producerar så mycket blod.

Hur har det varit för er?

Kram
Sttina
Nykomling

Inläggav Jenny G 28 jul 2011, 14:58

Grattis till plussen :)

Sttina: Dina symptom låter ungefär som jag gjorde i början :) Många känner ju inget eller lite i början men andra verkar känna mycket direkt :) Mindre än en månad till första besöket, spännande!

*JoJo*: Vad roligt att du redan har ett barn! Men förstår att du är trött. En annan sitter och känner sig slut men har egentligen bara sig själv att ta hand om. Är så sjukt imponerad över er som har en liten att ta hand om! Skönt att illamåendet börjar bli bättre och skönt att det såg bra ut på UL :)

Jen.egerborn: Så spännande att ha första datumen inbokade! Och vad tufft att graviditeten blev trots p-piller :) Förstår att ni söker större boende! En etta kan ju bli lite trångt :) Har tyvärr ingen trea på lager :(

Marsmamma 2012: Skönt att din man har lite erfarenhet, han kanske kan vara ett stöd :) Visst är det lätt att ha nära till tårarna, och nerverna lite utanpå ibland. För mig kändes det faktiskt mest så i början.

Ni som går på Storken får gärna rapportera hur det är. Tror jag håller mig på landstinget men får man för sig att försöka sig på ett barn till någon gång så kanske man kan kolla på valmöjligheterna...

Måste berätta att jag de senaste dagarna börjat känna så sparkar :D Underbart och läskig känsla samtidigt :) Är på 17+2, lite mer än min ticker alltså.

Ta hand om er!
Bild
Jenny G
Stammis

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm