-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Mår jättedåligt över min vikt!
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Mår jättedåligt över min vikt!Hej!
Kontakta mig gärna. Jobbar som personlig tränare och coach! S
Re: Mår jättedåligt över min vikt!Jag förstår att du blir orolig men jag tycker absolut inte du bör äta mindre! om du vill kan du alltid motionera lite för att endå hålla igång för det är ju bara bra för er båda. Jag tycker du verkar äta bra så fortsätt så och kör lite lätt träning om du vill minska din ångest.
Jag är själv orolig att gå upp massor i vikt (har lätt för att gå upp annars när jag inte är gravid) och nu är jag med mitt första barn i vecka 17 men jag har ännu bara gått upp 3,5 kilo så jag försöker att inte bli orolig. Stort lycka till och tänk på bebisen i första hand, man kan alltid träna bort sånt sedan MVH / En kostrådgivare Mamma till Heiley (110123)
Re: Mår jättedåligt över min vikt!Jag har själv haft ätstörningar och blev frisk precis innan jag fick reda på att jag var gravid... jag gick upp 5 kg direkt (precis som du!) och fick panik, var nära att börja kräkas och banta igen, men jag pratade med bm om det och jag fick även samtalskontakt hos en bm som var utbildad psykolog. hon förklarade för mig att det är mamman som tar all näring först, bebisen får de som blir över. Det är så för att mamman ska överleva om hon har andra avkommor sen tidigare.
Så man får absolut inte banta! i v. 35 hade jag "bara" gått upp 12 kg, så oroa dig inte att du kommer landa på 30 +. konstigt dethär att endel mår skitdåligt av att gå upp i vikt och andra har inte varit lyckligare när dom får lite mer "hull" på kroppen SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Mår jättedåligt över min vikt!När man har bantat innan graviditeten så går man upp mer och snabbare under graviditeten.
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|