Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

mår sjukt illa!!

Ta hand om din hälsa under graviditeten. Stötta varandra genom gravidteten - allt om psykisk och fysisk hälsa.

mår sjukt illa!!

Inläggav mamelie 15 apr 2010, 09:41

kan inte resa mig upp förän jag börjar hulka! det värsta kom idag. jag har ätit frukost och ätit lite flingor två timmar efter frukost.

har ni nått tips som kan hjälpa mig att inte må så sjuuuukt illa??
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

BF: 101030
Bor: Katrineholm
Status: längtansfull :-)

Re: mår sjukt illa!!

Inläggav Danem 15 apr 2010, 10:35

Postafen!
Gudasänd medicin :)
Om du nu inte har testat det såklart, det hjälper inte för alla men för mig hjälpte det så bra :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Re: mår sjukt illa!!

Inläggav laisa86 15 apr 2010, 11:12

Du kan testa att äta ngt före du stiger upp, jag blev lite irriterad på det tipset för det funkade aldrig för mig och det var det första som jag alltid fick höra när jag sa att jag var illamåande :wink: men det funkar väl på en del iaf, så det kan du ju börja med om du inte gjort det :) sen kan du köpa receptfritt på apoteket postafen, det är mot åksjukeillamående men hjälper även mot graviditetsillamående.

Sen så är det gjort en studie nyss om Ingefära och att det verkar bättre och ger mindre biverkningar än illamåendetabletter. Tyvärr så hann jag aldrig testa det, utan hann få starka illamåendetabletter som tills slut fungerade.

Jag hade väldigt besvärligt med mitt illamående och var sjukskriven 3 månader pga det. Om jag skulle vara illamående idag, så skulle jag testa ingefära. Jag tror att man ska köpa en färsk ingefära och riva lite grann i ett glas vatten och sen dricka. Är osäker, men det går säkert att googla eller så går det att fråga på apoteket eller ngn hälsokostaffär :)

Hoppas att det blir bättre!
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 120603
Status: Sambo och mamma till Knut + gravid igen

< Återgå till Hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm