-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!
48 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!jag litar på min pojke.. visar det sig att jag gör fel, jaa så kan det gå..
Utan tillit o komunikation så är det inget för mig.. Men visst har man alltid sin oroliga sida då o då. men jag har inte fått den med Sambon än.. o det känsn skönt Men som sagt, är någon otrogen så skulle jag dra direkt!
Re: Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!Åh, det här måste vara jättetungt för dig. Inför förlossningen ska man ju bara ha ett fokus, och det tillsammans. Jättetråkigt, men det verkar ju faktiskt som att han ångrar sig. Och det jag läste att han skrev, kanske bara var det något han skrev men aldrig skulle ta i verkligheten?
Kanske dags för honom att själv börja fokusera på dig och den blivande familjen. Det handlar ju inte om att någon blir "bortglömd" på något sätt, Men är man inte redo att bjuda lite av sin uppmärksamhet som förälder, ja då vet jag inte..
Re: Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!Otrohet är aldrig ok och jag har nomalt sett ingen som helst tolerans gällande det.
Dock är det ju så att en graviditet och första tiden är väldigt påfrestande för alla parter. Om ens pojkvän inte fått någon uppmärksamnet och känt sig bortstött så kanske det kan hända att han söker uppmärksamhet i ren desperation. Särskilt om personen i fråga har lite dålig självkänsla. Säger inte att det är ok på något sätt men sätt dig in i situationen om den du älskar ändras drastiskt både i personlighet och utseende och kanske tom blir elak. Även om man vet att det är under en kort tid så kanske det får en att tänka i andra banor. men tanke och handlig är två olika ting. I många fall handlar det kanske om någon oskyldig flirt för att få uppmärksamhet och stannar där. Ok, det tycker jag man kan förlåta. Annat är att gå ut och faktiskt vara fysiskt otrogen - inte ok! MEN kan man prata igenom det och det verkligen är en engångsföreteelse så tycker jag att man kan försöka igen, men då får de fasiken visa att de är värda ny tillit. OCH försöka att inte titta bakåt..inte lätt.. Och ja, det med ex är extremt jobbigt i vissa fall. Min sambo hade ett ex som försökte förstöra mellan oss, säga att hon var gravid, skicka mail till mail om vilket svin han är etc, för att sedan vilja ha tillbaka honom. Hon kommer alltid vara ett känsligt ämne och kommer inte tolerera nån kontakt där. Annars tycker jag att det är ok att vara kompis med sitt ex, om allt är överspelat vill säga. Klart att alla någongång tänker tillbaka på sina förhållanden, det är ju ens liv! Finns ju positivt och negativt i alla förhållanden. Jag pratar med min sambo om alla rädslor, tankar och vi har lovat varandra öppen kommunikation hela tiden. Om han skulle känna sig åsidosatt så har han lovat säga det. Om jag mår dåligt eller nåt annat så säger jag det. Tror det är det enda man kan göra. Kramar, uppskattande ord och beröring kostar inte mycket och ger så mycket... Gå och krama era nära och kära...
Re: Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!hej
Jag har alltid sagt innan att träffar jag nån som får mej att må dåligt så skulle jag dra direkt....Kan säja att mitt förra förhållande varade i 17 år varav de sista 10 var skit...Det är inte lätt att bara dra o allra helst inte om man har barn oxå.. Jag var så totalt nertryckt av mitt ex och till slut så fick jag honom att flytta och då började mitt liv... Jag har en känsla av att min nya man inte har haft nåt längre förhållande,ja jag vet faktiskt inte det för han berättar inget om sitt förflutna...Det är både bra och dåligt.. Det är lätt att vara klok i förtid o i eftertid,helt klart..
Re: Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!Det är svårt att se det från endast en vinkel också.. Trots att det är så tätt in på BF och hans fokus borde ligga någon helt annanstans än andra tjejer.
Funderade lite, och inser att det hetl beror på hur man haft det under graviditeten. Jag och min pojkvän har aldrig tidigare stått varandra såhär nära (det gäller alla plan) och jag tror att det mestadels beror på att jag blivit mer öppen för närhet, gosig och kramig, och jag vill fortfarande ha sex. Jag tror att många tjejer bara pratar om sig själva under graviditeten och gärna oavsiktligt stöter bort pappan, och då tror jag att det är lätt att trampa i klaveret i ren desperation.
Re: Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!Hej Jikri!
Jag kan säga att jag har en del erfarenhet när det kommer till "otrohet över internet" och sådant är fruktansvärt jobbigt. Det jag kan råda dig till att göra skulle vara att göra klart för honom att nu är det du, han och er dotter eller så vet han vart dörren finns. Skulle du komma på honom med att göra sådant här flera gånger bakom din rygg så är det Adjö. Även fast det är svårt men bäst att vara rak på sak för att om du verkligen visar vart du står och han är på väg att förlora dig så kommer han kanske (man får hoppas) att inse vad det är han har ställt till med. Hoppas att det löser sig eller att det har löst sig!
Re: Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!Gick igenom samma sak min tjej drog sig bort när man försökte kyssa henne, inget sex, slutade säga att man var fin, komplimanger etc. Allt föränfrades, och det faller naturligt att man söker respons från andra, din kille gör rätt i det men så länge han inte är otrogen så. Får man ingen mat så får man småäta så länge man inte blir mätt. Fan klart att barnet kommer i första hand! Och romantiken slutar existera, så ett breakup kan ligga runt hörnet, om inte ni tjejer tar er lite ansvar och ger er män lite uppmärksamhet, hur svårt kan det vara? Skärpning.
Re: Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!
Det här kanske är jobbigt att höra men om man är en gång otrogen mot sin partner så kommer det att hända igen. Varför jag vet det är för att min förra man har gjort samma sak som din sambo. Man mår illa av tanken bara att tänka på att han har varit i någon annan än dig. an blir äcklad sårad och fruktansvärt besviken. Jag hittade på msn messenger ett x antal tjejer med silikon bröst som såg ut som porrstjärnor, han var ovckså medlem i olika dejting sajter som jag knäckte koden på.USCH!! Det är ju ännu värre för dig just nu eftersom du väntar hans barn. Men du måste vara stark för ditt barns skull. Jag lämnade min förra man och det var det bästa som jag någonsin gjort. Jag hittade mig en dröm man som verkligen tar hand om mig och älskar mig för den jag är och inte tänker att han ska busa med någong annan. Jag tycker att du ska tänka på dig och ditt barn. Och lägg inte ner din energi och tårar på en sån skitstövel och dessutom så är det ingen bortförklaring för att han känner sig bortstött. ALLLA HAR ETT VAL! Och är man dum att ta det valet så ska man få äta Baj**. Ta hand om dig och ditt barn. Det blir jobbigt från början men vet du vad du kommer att få så mkt kärlek och lycka med ditt barn så att du kommer och skita fullständigt i honom.
48 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|