Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Måste man vilja ha sin kille med?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Inläggav fyran 04 okt 2007, 10:50

Hej

vill bara säga att det finns inga rätt eller fel i denna fråga. Är det så som ni vill göra så gör det.

JAg hade själv aldrig klarat mig utan min man under förlossningen. Sista förlossningen mådde jag psykiskt mycket dåligt. JAg stängde av medvetandet, kroppen gick på autopilot. Min älskade make tog över verkligheten. Torka spy (det värsta han vet) gav mig vatten när ajg var törstig, flyttade mig när jag inte kunde röra mig, badda min panna när jag var svettig och sköte kontakten med BM han känner ju mig vad jag vill, hur jag mår osv. Vi var verkligen ett då. Jag minns bara känslor från den förlossningen, min panik, rädsla att barnet var skadat och STOR STOR kärlek. Vi prata inte men kommunicera ändå.

Och en sak som är helt underbar som jag sett alla 3 mina förlossningar är det ögonblicket när pappan ser sitt barn första gången. Vilket magiskt ögonblick så vackert. Detta är min erfarehet, jag hoppas inte du känner dig påhoppad för det är inte syftet. Jag hoppas ni får en så fin förlossning som ni vill. Lycka till!
Bild[/url]Bild
Användarvisningsbild
fyran
Alltid online

Re: Måste man vilja ha sin kille med?

Inläggav Camilla 04 okt 2007, 12:34

Sorry för chockerande inlägg, men min känsla av att inte få känna som jag känner är lite jobbig.. behöver lite input i det.. Tack för ordet!

Chockerande? Det finns inget som är konstigt eller förkastligt! Tycker absolut att han ska stanna hemma om ni är överrens om det. Så att DU inte behöver tänka på och oroa dig för honom. Kommer finnas folk där som hjälper dig ändå jue. Tänk va hemskt om han ändå skulle vara med dig MOT SIN VILJA.
Bild
Användarvisningsbild
Camilla
Alltid online

Inläggav FruGrip 04 okt 2007, 14:24

Jag skulle inte klara mig utan mannen vid min sida när jag ligger där....
Men det är ju givetvis valfritt :D
FruGrip
Stammis

Inläggav Taweret 04 okt 2007, 15:41

Bara du och mannen är överens så finns det väl ingeting som är rätt eller fel. Jag säger som många andra att jag skulle nog inte klara mig om min man inte var där men vi får se vad som händer när jag kommit så långt.
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12

Oskar 2810g 48 cm 4/9-08
Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm