järn koncentreras mer med c-vitamin, liksom vatten.
Järn finns det mycket av det du äter idag dvs, kostcirkeln. Försök att äta mycket
folsyra = jordgubbar, bladspenat, rotfrukter, rödbetor, linser, kiwi, honugsmelon, mm.
Magnesium=mjölk, fil, yougurt. det räcker med lite varje dag. Vi har vitkiga enzymer i vår kropp och detta gillar våra enzymer. Inte myckte varje dag men nånting, ska man ta.
Jag älskar blåbär ( mycket antioxianter ) det ger en kick för dig och livskick till bebben i magen! Helst ska man ta naturligt som möjligt. Det finns blåbär i frysdiskarna eller frukt och grönt ( stora butiker har dem det)
jag äter jordgubbar när det är bra pris i butiken, (dyrt i vanliga fall) Blåbär äter jag ibland. Äter mest Apelsin, clementiner, juice ( gärna pressa självt)
Det låter som jag är världens nyttigaste människa men det är jag inte, lagar hemlagad mat varje dag, unnar mig gärna extra på helger. Och äter gärna mina cravings då och då men håller mig mest till helgerna.
Jag äter för att det är nyttigt med denna mat och jag tränar så kroppen behöver all näring den kan få. Men kom ihåg man får fuska oavsett gravid eller inte
Försök inte bara hålla dig till järn blanda med all näring...
Mj