Mat vid förkylning ?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Mat vid förkylning ?

Inläggav tonarsmamma 26 apr 2012, 10:49

Jag har nu konstaterat att jag är förkyld har feber och ja alla symptom. Ringde läkare och inget är fel på min lilla bebbe som är 23 veckor vad dom kunde höra på min beskrivning. Kom nu på en sak ! Som gravid funkar det inte att fasta vid förkylning.

Så tänkte om någon hade hittat något gott smakrikt och bra för lillen att äta när man är sjuk ? Funderar på soppa med lite glass i fast kom på att glassen åt jag upp förut och vet inte om vi har soppa hemma , så förslag ? Som gravid kan man ju trycka i sig alla konstiga möjliga maträtter.
tonarsmamma
Nykomling

Re: Mat vid förkylning ?

Inläggav Gotland 27 apr 2012, 12:01

Jag fattar inte.
Är du gravid i v 23 eller har du en bebis som är snart 6 mån?
är du förkyld eller din ev bebis?
varför inte äta det man normalt äter fast man är förkyld?
Känner mig förvirrad...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Vitlilja 27 apr 2012, 19:53

Ät samma mat som du brukar. Om du känner att det är jobbigt med fast föda så gör olika soppor. Morotssoppa, köttsoppa, korvsoppa, grönsakssoppa. Har du absolut ingen matlust eller om du har svårt att få i dig mat så drick buljong så du får i dig lite fett, salt och vätska iaf.
Med det här med bebisen fattade jag inte riktigt, om du är gravid kan du ju äta i princip allt, med några undantag bara. Och varför skulle det vara fel på bebisen för att du är förkyld? :S

Jag måste hålla med Gotland om att det var ett väldigt förvirrande inlägg.
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav smulan_88 27 apr 2012, 23:35

Påverkar ens mat förkylning?? Förkylning är ju oftast ett tecken på virusInfektion. Läs mer på ; http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... hos-vuxna/

Och om du är gravid....? Glass och soppa? Och fasta??
Låter inte helt vettigt :wink: ät du som vanligt så mår nog både du och ditt ofödda barn bäst, fasta ska man INTE göra om man är gravid!!
Eller är det ett barn som är förkyld? Isf är det väl bara atthärda ut, näsdroppar/spray underlättar men botemedel mot virus fins det nog inga..
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm