-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
medfödd glaukom, grön starr
3 inlägg • Sida 1 av 1
medfödd glaukom, grön starrNär min son var ca 3 månader så upptäckte vi att ena ögat var disigt. Efter en del undersökningar så konstaterades det att han hade högt tryck i båda ögonen och det var glaukom (grön starr). Vi har varit en vända till Uppsala och opererat ena ögat. Nu väntar vi på nästa operation av det andra. Under tiden får vi droppa i en massa ögondroppar för att sänka trycket.
Är det någon fler vars bebis har fått diagnosen medfödd glaukom? Finns det något man ska undvika för att inte förvärra trycket i ögat?
Re: medfödd glaukom, grön starrHej såg att du hade fått ett barn med medfött glaucom, jag har oxå en tjej med medfött glaucom. Hon är nu 13 år och har bara ytterst lite syn kvar på sitt högra öga det vänstra är helt borta. hon är även född med en utvecklingsstörning men finns egentligen ingen riktig diagnos på henne mer än glaucom. Det man ska tänka på är att barnen är fruktansvärt ljusskygga så solen uppskattas inte lika mycket av amelia! Mvh johanna
Re: medfödd glaukom, grön starrHejsan mimomimo,
jag har ingen egentlig erfarenhet av barn födda med grön starr, dock föddes min bästa kompis lillasyster med det. Och jag minns att hon gick med plåster för ett av ögonen hela tiden, så att hon bara tittade med ett öga åt gången lixom, jag vet inte varför de gjorde så.. Ville bara skriva att det finns fler Hoppas det löser sig för din lille, Kramar
3 inlägg • Sida 1 av 1
|