-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Mellanblödningar o gynbesök!
3 inlägg • Sida 1 av 1
Mellanblödningar o gynbesök!Jag har en liten fråga.. det kanske är nån där ute som vart med om samma för inte ens min barnmorska visste vad fasike det är som försigår i min kropp.. jag sluade med mina p-piller i maj.. innan dess åt jag p-piller sen ca 12 år tillbaka (ett uppehåll på nån månad där för några år sedan men itne för att försöka få barn) .. de senast 2-3 åren har jag haft s k mellanblödningar, rosa flytningar exakt en vecka innan mens . har pågått i 1-3 dagar. inte blod men rosa flytningar.. när jag inte hade kille var jag jätterädd att jaag dragit på mig nån sjukdom.. är känslig där nere o märker direkt om nåt är fel (blev smittad av klamydia en gång av min förar sambo precis när v iträffades o 5 dagar efter det fick jag medicin för jag började få rosa flytningar o gick o kollade) ..
nu är det så att förra året bytte min barnmorska mina p.piller 3 ggr (ätit mercilon desolett o yasmin.. ) för att jag inte skulle få dessa mellanblödisar men fick det ändå.. inte varje månad men har nätan haft besvär varje måand.. nu för 2 månader sen fick jad et igen o trodde det var nidis .. men icke då.. lite negativt p åstican som vanligt.. jag bokade tid till gyn nu i måndags..fick tid nu nästa onsdag.. om man fått tid dit gör de ul då????? eller vet nån vad de gör.. jag vill så klart veta varför jag får dessa mellanblödningar ( min barnmorska sa förut att det inte e nåt farligt då jag får de så reelbundet en vecka innan mens... el 7 dagar efter äl) ... kan de med ul se om allt e ok när nere .. tex om jag har äl på g (borde ha det då) ose om det är nåtsom är ivägen för mina äggledare.. vi har ju försökt 5 månader utan resultat nu.. inte så läång tid jag vet men hopps att de kollar upp sånt med när jag ändå kommer upp till gyn .. så slipper jag oroa mig sen.. så mina frågor (sorry för lång inlägg) 1. nån som haft sånna blödningar som jag o vad berodde de på? 2. vad gör de när man kommer upp till gyn? brukar de normalt kolla med ul eller vul eller vad det heter? tacksam för svar.. är lite orolig att de hittar nåt jag inte vill .. =( ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Mellanblödningar o gynbesök!hej,
när du har mens då, är den riklig? Eller skulle mellanblödningarna kunna vara en effekt av att du har lite mindre mens under menstruationen?
Re: Mellanblödningar o gynbesök!Hej stina.
ja mensen är riktig 2 dagar med lite mer o 3 dagar lite mindre.. alltid mens på dag 28 o äl dag 14.. regelbunden som en klocka.. när jag åt p-piller hade jag dessa mellanblödningar (rosa) nästan varje månad sen två år tillbaka..testade tre olika p-piller sorter på mindre än ett år men blev inte bättre.. efter jag slutade i maj har jag haft desas mindre sällan 2-3 ggr bara fram tills nu. Barnmorskan visste inte vad det var alls .. kommer exakt en vecka efter äl... prick på dagen 7 dagar efter o håller på 1-2 dagar oftast ibland 3.. mkt märkligt.. inga "förblödningar" till mens inte utan nåt annat.. fick tid till gyn alla fall så kan man kolla upp det o samtidigt kanske få göra vul då o se om det syns nåt annat konstigt där nere som kan sätta stopp för våra bebisplaner=) ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
3 inlägg • Sida 1 av 1
|