-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Men HUR känns värkar?
17 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Men HUR känns värkar?på FUB:en förklarade bm det som om man kunde tänka sej värsta sortens vadkramp. sån man vaknar av och skriker rakt ut. sedan upprepa detta då, i tiiimmar. inte så kul hehe...
Re: Men HUR känns värkar?Fast jag tror igångsättning kan vara en fördel på så sätt att,även om det kanske tar längre tid,så har man tid att planera hur man vill ha det under förlossningens gång så att säga,man har tid att få all bedövning man vill ha osv. Hinner man få tex epidural så känner man ju aldrig av (om den funkar som den ska) när man öppnas dom sista centimeterna och det är helt klart dom värkarna som är värst! Man hinner testa sig fram med lustgasen och så vidare..
Går det för snabbt,som i mitt fall,finns inget att göra än att bara försöka härda ut och överleva.. och INTE dö!
Re: Men HUR känns värkar?Jag tycker det gjorde väldigt ont i ryggen och magen.När värkarna var som starkast kunde jag inte andas.Höll andan och tänkte hela tiden att jag ville slå någon
Re: Men HUR känns värkar?jag är så sjukt rädd för smärtan...det är det enda jag kan tänka på! kan inte ens föreställa mej att jag någonsin skulle kunna glömma den känslan! jag förstår inte hur kroppen ska klara av detta!!
Re: Men HUR känns värkar?Igångsättning är INTE en fördel! Vill bara säga det. För mig tog det 1,5 dygn, och det var inte kul alls. jag trodde också att epidural skulle innebära att man inte kände värkarna, men det gjorde man visst!
Det är svårt at tminnas smärta överhuvudtaget, och svårt att beskriva smärta. Den är så individuell. Värar är dessutom en konstigsorts smärta, eftersom man ha korta pauser mellan dem. Och i pauserna har man faktiskt inte ont alls. Så det är viktigt att fokusera på pauserna och inte på värkarna, och verkligen pusta ut så att man laddar för nästa värk.
Re: Men HUR känns värkar?bra tips lineli, fokus på pauserna... det gillar jag! tack! =)
Re: Men HUR känns värkar?jag har haft nästan identiska värkar båda förlossningarna.
innan igångsättningen hade fungerat så hade jag pinvärkar som för mig kändes som grym mensvärk samtidigt som jag hade elak sendrag i ljumske/höft. sen när jag väl kom in i lutefasen så tog elaka smärtan i ljumsken/höften över och spred sig ner mot knät och det började desutom stickas och rispas ( likt att bli tatuerad fast gånger 100). när förlossningen väl är igång så har jag samma känsla fast 100ggr om och intensivare.
17 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|