-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Mens efter förlossning
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Mens efter förlossningHej,
Jag har en son på 3 månader och två månader efter förlossningen fick jag tillbaka mensen. Jag helammade fortfarande men det hände att det ibland gick lång tid mellan amningarna, då han sov ganska mycket. Nu har det gått ytterligare en månad och jag har inte fått någon andra mens. Hur har det varit för er, har mensen varit regelbunden då den kommit igång igen? Kan det bero på att killen börjat äta oftare på sistone? Funderar över möjligheten att jag är gravid igen, men har svårt att tro det. Tack på förhand!
Re: Mens efter förlossningFör min del har jag fått tillbaka menstruationen bägge gångerna när barnet varit ca 4 månader och därefter har jag haft det regelbundet. Å andra sidan blev jag gravid direkt efter det med andra barnet så ja, möjligheten att du är gravid finns.
Testa om du är osäker är mitt råd. http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Mens efter förlossningTack för att du tog dig tid att svara! Jag är helt ny här och visste inte om jag vågade hoppas på svar.
Det blir väl till att testa om mensen fortsätter att lysa med sin frånvaro. Finns det fler som har erfarenhet av det här?
Re: Mens efter förlossningJag fick inte tillbaka min förrän efter 11 månader, men min BM var noga med att informera om risken för graviditet på efterkontrollen. Så risken finns naturligtvis, men jag tror också att det kan vara helt naturligt att den inte riktigt är som vanligt. Testa för säkerhets skull. Man kan äta minipiller medans man ammar om du känner att du behöver skydd.
Hoppas att det är det du VILL (vet inte om du hoppas på minus eller plus).
Re: Mens efter förlossningVi vill gärna ha ett barn till men hade väl inte riktigt tänkt oss att de skulle vara riktigt SÅ nära i ålder. Jag funderar mao på minipiller men visar det sig att jag är gravid så klarar vi det också.
Tack för ditt svar. 11 månader låter ganska lagom, jag hade hoppats få slippa mensen liite längre än två månader.
Re: Mens efter förlossningJag har märkt att kroppen kan tjorva något enormt efter förlossningen..
Jag ammade inte och fick tillbaka mensen två månader efter och den var regelbunden med de två nästkommande menserna(?) och sen ballade den ur totalt, har ingen aning om när den vill bli normal igen men jag väntar och ser hur lång cykeln blir den här gången helt enkelt. Med det vill jag säga att du behöver inte vara gravid redan utan det kan bara vara att det är knas med kroppen!
Re: Mens efter förlossningSjälv har jag bägge gångerna hoppats att få slippa mensen ett tag men icke sa nicke.. och det TROTS att jag ex. med Lilla Tjejen ammade typ varannan timme..
Väldigt olika helt enkelt. Återstår att se hur det blir efter nästa förlossning men förmodar att kroppen "kommer igång" tämligen fort igen... http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Mens efter förlossningHar också problem med detta.. helammade 4 mån delvis till 6 mån och min mens kom tillbaka efter 10 mån efter FL.. sen har den inte kommit mer, nu har det gått två mån till
pratade men en sur bm för ett bra tag sen och hon sa: det var vanligt eller så var jag gravid.. tack å hej typ.. känner mig jätte lustig och måste göra gravtest tror ja
Re: Mens efter förlossningHej Happy,
Lite av samma situation då. Jag räknade med att få ungefär samma svar, så jag har inte ens frågat min bm Vi får köpa varsitt test då, berätta gärna hur det går!
Re: Mens efter förlossningJa jag får se när jag har tid.. min grabb fyller 1år imorgon så de är lite att stå i
men berättar när jag vet!
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|