Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Mensvärk - gravid ändå?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Mensvärk - gravid ändå?

Inläggav Ida-Fida 01 dec 2011, 18:01

Jag har haft hormonspiral i några år och tog ut den i mitten av oktober, sedan dess har min kille och jag försökt skaffa barn. Inför den här mensen var jag helt säker på att jag INTE var gravid, för jag har haft mensvärk i 2 veckor och fått finnar (som jag alltid får inför mensen). Men nu har det gått 38 dagar sedan första dagen på förra mensen och därför tog jag ett graviditets-test igår. Det var ett RFSU-test som visade ett svagt, svagt gravid-streck. Gjorde om testet imorse och samma sak hände. Kunde inte riktigt tro mina ögon så idag efter jobbet köpte jag clear blue - och fick ett plus. Är såklart jätteglad över det! :) Hade ALDRIG trott att det skulle gå så otroligt fort.

Ska jag vara orolig för att jag har mensvärk nu eller är det vanligt att man har det? Vad beror det på egentligen? Man blir ju lite påverkad av att veta att det är vanligast med missfall de första 12 veckorna. Har ni några erfarenheter av detta?

//Ida
Ida-Fida
Nykomling

Re: Mensvärk - gravid ändå?

Inläggav naellie 01 dec 2011, 18:19

Det är inget alls ovanligt. Det är magen som har börjat växa bara. Vissa har jättekraftig mensvärk (ännu kraftigare än vid mens). Vissa får en blödning- andra inte.

Roligt och lycka till!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Ida-Fida 01 dec 2011, 18:27

Åh vad skönt att höra! :) Tack för så snabbt svar. :D
Ida-Fida
Nykomling

Inläggav emzzan 01 dec 2011, 19:35

Gud vad roligt! Grattis Ida-Fida! :) Jag hade själv också lite "mensvärk" i början men det försvann efter ett tag. Det är, som naellie säger ovan, helt ofarligt och vanligt och är bara livmodern som börjar växa till sig nu :)
emzzan
Stammis

BF: 120521
Status: Lyckligt gravid :)

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm