Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Mensvärk redan ca en vecka innan väntad mens...?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Mensvärk redan ca en vecka innan väntad mens...?

Inläggav 1980 16 dec 2008, 11:09

Hej!

Om jag har räknat rätt så har jag BIM någon gång den här veckan (idag, ons, eller på tors), men redan för ungefär en vecka sedan fick jag "mensvärk" som har kommit och gått sedan dess. Det känns mest på kvällarna eller också är det för att jag har mer til att uppmärksamma kroppens signaler då... :roll:

Jag hade lite ömma bröst ungefär då när "mensvärken" började för ungefär en vecka sedan, men sedan dess har brösten inte ömmat alls. Jag har inga andra graviditetssymptom som illamående, trötthet osv...

Är det någon som känner igen sig som brukar får mensvärk så långt innan beräknad mens eller kan det vara ett graviditetssymptom?

Kram!
1980
Stammis

Re: Mensvärk redan ca en vecka innan väntad mens...?

Inläggav Bartendergirl 16 dec 2008, 12:04

Hej.
Jag har under gårdagen och idag har känningar i magen. Men för mig är det mer en diffus känsla av något annat, lite öm och annorlunda, kramper som fort gått över!
Mina bröstvårtor ömmar lite också men inte alls så farligt.
Själv är jag världens pessimist kring mina sk grav.symptom eftersom jag upplever dom varenda månad om och om igen...är väll för att jag börjat känna efter hela tiden om det inte är si eller så :lol:

MEN jag har läst ett flertal gånger om att det är många som har haft "mensvärk" en vecka innan bim och att det har varit ett litet pyre där inne :D
Hoppas att du har ett litet frö som gror där inne!!
Bild
Användarvisningsbild
Bartendergirl
Stammis

BF: 101116
Status: Gravid och överlycklig!

Inläggav 1980 16 dec 2008, 12:41

Hoppas, hoppas!!! Än så länge vågar jag inte hoppas eftersom jag nog inte har passerat BIM ännu, mensen kommer säkert inom några dagar...

Dina sympton verkar spännande, jag har läst någonstans att vissa kvinnor får helt andra symptom än de "vanliga", så det finns kanske en liten i din mage! :-) Har du barn tidigar eoch vad hade du för symptom då?
1980
Stammis

Inläggav Bartendergirl 16 dec 2008, 12:50

Ja du måste verkligen meddela om vad som händer de närmsta dagarna, va spännande =)

Jag har inte barn sedan tidigare men min sambo har två så vi är en minifamilj varannan vecka nu men vi går in hårt för att få vårt eget lilla kärleksbarn.
Lite intressant är det med mina känningar eftersom jag inte riktigt känner igen dom och att det ligger ett litet tryck kan jag nästan kalla det mitt på tjejmagen och ett slags pirrande, haha. Men å andra sidan fick jag förra månaden för första ggr i mitt 26 åriga liv känna på ömma bröst 4 dagar innan min mens dök upp :x
Jag försöker inte tänka på det eftersom det är så jobbigt att få minus och sen besök av tant röd direkt efter man har testat nästan (som ett dåligt skämt) men det är ju så sjukt svårt att släppa tankarna.

Hur länge har du/ni försökt?
Bild
Användarvisningsbild
Bartendergirl
Stammis

Inläggav Hoppe_tossa 16 dec 2008, 12:57

Jag har BIM den 25/12 så om ca en vecka, jag har inte känt av någon värk men däremot så har jag slutat äta frukost för att jag mår illa på morgonen, inte så att jag spyr men tillräckligt för att jag inte ska ha någon aptit & hoppa över frukosten.....kan man ha sådana gravid symptom så tidigt? Jag får lov att hoppas de :)
Bild
Hoppe_tossa
Stammis

BIM: 260109

Inläggav Bartendergirl 16 dec 2008, 13:12

Hoppe_tossa
Det är ju detta som är så fasligt svårt att veta när man faktiskt kan börja känna av sådana saker.
Har du koll på när du har haft äl? Använt äl stickor?
Men jag tycker mig ha läst om personer som känt av det från dagen efter äl och faktiskt fått ett + så jaa, det måste vara väldigt individuellt tror jag.

Jag hoppas också varje månad att det är symptom på att det är en liten en, det måste jag för att hålla ångan och hoppet uppe (lite dagdrömmande skadar aldrig). För tydligen så återkommer hoppet alltid dagarna innan äl och fortsätter fram tills jag får ett ogillat tantbesök.
Men hoppet är det sista som lämnar en :D
Bild
Användarvisningsbild
Bartendergirl
Stammis

Inläggav Hoppe_tossa 16 dec 2008, 13:20

Bartendergirl:

Japp jag hade ÄL den 11e, använde stickor men däremot var gubben min inte hemma då men vi hade iallafall myspys 2 dagar innan ÄL....Har iaf bestämt mig för att inte köpa gravtest eftersom det tyvärr inte är så stor chans att det blir ett + denna månad :( men nej nu ska jag dagdrömma vidare, hoppet finns fortfarande :D
Bild
Hoppe_tossa
Stammis

BIM: 260109

Inläggav Bartendergirl 16 dec 2008, 13:33

Hoppe_tossa:
det brukar pratas om att spermier kan klara sig i upp till 3-5 dagar i rätt miljö så att säga så fortsätt hålla humöret uppe, det kan ta sig även om man inte prickat äl precis.
Jag ska inte heller köpa något grav.test utan jag väntar ut det hela så får vi se vad som sker....kommer även lägga ner äl.testandet eftersom jag blir manisk kring den tiden om vi träffat rätt tidpunkt eller inte. Nej, varannan dag får det bli för oss och ta det som det kommer - om det inte blir någe denna månad heller.
Min gyn sa att från dag 10 till 20 kan man gärna lätta på trycket och köra varje dag om man har den orken :lol:
Bild
Användarvisningsbild
Bartendergirl
Stammis

Inläggav 1980 16 dec 2008, 15:03

Hua vad dagarna innan BIM är jobbiga... Jag slutade med mina p-piller i slutet av juli, men fick tillbaka min mens först i november, så man kan egentligen säga att detta är första riktiga försöket. :roll: Jag hade trådiga flytningar precis i början av december också och jag hoppas att det betyder att min ägglossning äntligen är igång...

Hoppas att vi har en liten i magen allihop!!!
1980
Stammis

Inläggav Emma82 19 dec 2008, 11:36

Oj, nu blir jag nervös. Hade också ÄL 11/12 och vi myste två dagar innan - då ville vi ha barn. Nu har mitt jobb ändrats så jag är inte lika säker utan vill mer försöka till sommaren igen...
Men här läser jag om mensvärk och jag har lite sådana känningar och det här med ömmande bröstvårtor hade jag ingen aning om att det kan vara ett tecken - men de är ömma nu när jag känner efter!
BIM 25/12 så vi får se... vad kluven jag är nu... Jag både vill och inte vill ha barn. :roll:
Emma82
Stammis

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm