-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Mer orolig för förlossningen denna gång.. någon mer?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Mer orolig för förlossningen denna gång.. någon mer?Hej alla fina!
Jag har två små sen innan och går nu i väntans tider igen. Jag vet att det är lång tid kvar tills kotten där inne ska ut men iaf. Dom flesta verkar mindre oroliga över förlossning andra/tredje osv gången eftersom dom varit med i svängarna förr. Jag däremot oroar mig mer denna gång än någon av de tidigare gångerna. Första tog ca 6 timmar och andra ca 1,5 timme. Jag oroar mig för att jag antingen inte ska hinna in eller att (om det blir igångsättning eftersom förra var så snabb och det är 40mins restid till BB) ska ta jätte lång tid. Någon som har erfarenhet av igångsättning? Dessutom är jag mer nervös denna gång eftersom jag kommer ihåg PRECIS hur ont det gjorde förra gången (han inte få epiduralen).... Någon som har några tips?? Hur känner ni? Är det någon annan som känner som jag??
Re: Mer orolig för förlossningen denna gång.. någon mer?Jag är också orolig för min nästa förlossning, det börjar liksom smyga sig på. Hade en otroligt jobbig förlossning förra gången då jag nästan strök med. Så för min del kan det ju knappast bli värre den här gången. Nu var jag även på ul o fick reda på att min moderkaka sitter väldigt långt ner, så jag ska dit igen i v 30 o kolla. I värsta fall blir det snitt, vilket jag absolut inte vill. Så jag börjar definitivt bli lite nervös.....
![]() ![]()
Re: Mer orolig för förlossningen denna gång.. någon mer?Här har minnena inte heller bleknat sedan förra förlossningen. Jag är definitivt mer orolig denna gång. Hade tvärsemot dej en väldigt utdragen förlossning med fyra timmar från att jag var öppen tills att han kom ut. Det var dom värsta fyra timmarna jag någonsin upplevt.
Dessutom har jag någon helkonstig inställning som säger att jag måste göra det bättre själv denna gång (tävlingsmänniska som jag är så gav jag mej själv underkänt förrra gången). Vi har bara planerat att skaffa två barn så det här är på något sätt min chans att vända det negativa första gången till något positivt jag har användning för andra gången... jag vet, kanske låter lite knasigt men det är så jag tänker. Nu går jag på Aurorasamtal och hos kurator, vilket jag tycker är jättebra. Det hjälper att sortera upp tankarna och att även få hjälp att skriva nästa förlossningsplan är verkligen toppen!
Re: Mer orolig för förlossningen denna gång.. någon mer?hej hallå suzy_q och Snigel! Tack för att ni visar att jag inte är ensam!!
Ja fy för den där idiotiska känslan av ångest som kommer krypandes! Men jag måste säga (även om det kanske låter otroligt elakt och själviskt) att jag tycker att det känns lite skönt att jag inte är ensam om att oroa mig.... Tyvärr så tar det ju inte udden av den där obehagskänslan. Tycker faktiskt att det blir jobbigare och jobbigare hela tiden. Jag vill ju liksom veta vad som väntar (iaf vara lite förberedd på vad som komma skall om det blir planerad igångsättning menar jag då...). Är jätte tacksam att ni tog er tid att hoppa in här på tråden. Kanske kan vi försöka stötta varandra på något sätt?! Hoppas fortfarande att någon med erfarenhet ska titta in här och lugna mig lite Hoppas ni mår bra i övrigt tjejer! Hur har era tidigare graviditeter varit och hur är den här? Sköt om er! Många Kramar
Re: Mer orolig för förlossningen denna gång.. någon mer?Ja, vi är nog ett antal som inte riktigt har lyckats glömma olika typer av elände under föregående förlossning. Det hade ju varit så enkelt om man bara hade kunnat blunda för det. Samtidigt tror jag att man verkligen måste ta tag i det innan man ligger där igen.
Jag tyckte som du att det bara blev värre o värre, men i och med att jag vet att jag gör allt som är möjligt för att förbättra förutsättningarna denna gång så är det mycket mer "under kontroll" nu. Jag kan verkligen rekommendera Auroramottagningen om du känner att det är jobbigt att ta itu med på egen hand! Det går liksom bara att resonera med sej själv till en viss gräns- man kan behöva lite hjälp på traven ibland!
5 inlägg • Sida 1 av 1
|