-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajs
26 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajsIdag på morgonen så var bajset mer fastare och luktade mer som vanligt bajs. Sen så bajsade han engång till några timmar efter det så var den också fastare som från första tömningen.
Jag och min man gav honom igår 1 tsk blåbärspuré för han ville inte ha mer och majsvälling med ca 1 tsk druvsocker i. Samma sak gjorde jag idag med majsvällingen la in druvsocker och sen efter lunch fick han 1 tsk blåbärspuré..Så vi får hålla tummarna att allt går som det ska. Jag har varit så orolig i magen för min älskade pojke. Jag tror att hans syster i magen märker att jag blir orolig och ledsen. Hon sparkar för fullt när jag försöker att lugna ner mig.
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajsSkönt att det är på bättringsvägen!
Det är säkert ingen fara med bebis i magen. Håller tummarna för fast avföring nu då!
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajs
Igår så bajsade han 3 gånger fast och sen på kvällen då det var hans fjärde gång så var det löst och gult? Och nu idag på morgonen så bajsade han fast vanligt..så det verkar kanske bli bättre...Jag håller verkligen tummarna!!
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajsJag tycker också att det låter som en laktosintolerans.
När min son fick första magsjukan ca 1 1/2-2 år gammal så blev han efter det konstant dålig i magen. Bajset var slemmigt och luktade surt, sådär som TS beskriver. Efter många samtal med ditt och datt hamnade vi på sjukhuset och de tog prover från bajset m.m. De sa att det kunde vara laktosintolerans vilket små barn kan få OM de äter/dricker mjölk, glass och andra laktosprodukter under tiden de har magsjuka (Vem vill inte ge sitt sjuka barn glass när de inte äter annat Man ska ha uppehåll med laktos minst en månad efter de har haft magsjuka då de små är extra känsliga. Det tog över ett år innan min son blev bättre. Det rådet var det jag fick och brukar dela med mig av det till andra småbarnsföräldrar, tänk om jag vetat det när min äldsta fick sin första magsjuka. Hoppas han blivit bättre nu den lille och att allt gått över
Tack så mycket för ditt svar och omtanké! Det var inte magsjuka elr laktos intolerans utan det var förkylnings bajs, en förkylning som satte sig i magen. Det kan bli så att det luktar väldigt surt när man är förkyld i kroppen + att han emellanåt hade slem hosta då och då. Men nu är allt bra och han är som han brukar!
Tack så mycket för ditt svar och omtanké! Det var inte magsjuka elr laktos intolerans utan det var förkylnings bajs, en förkylning som satte sig i magen. Det kan bli så att det luktar väldigt surt när man är förkyld i kroppen + att han emellanåt hade slem hosta då och då. Men nu är allt bra och han är som han brukar!
26 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|