-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajs
26 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajsMin 2 åriga son har varit dålig eller lös i magen nu i 7 dagar och äter allt som vanligt. Hans bajs är gult-grönt geggigt/slemmigt och ibland mörktbrunt och luktar starkt/surt. Han är pigg och det är full fart på honom. Han hostar lite och det rinner snor ibland som är genomskinligt. Han har aldrig haft såhär förut?? Vad kan det vara? Han har ätit som vanligt och är pigg. Kan det vara magsjuka eller nån infektion eller allergi?? Ingen annan är dålig och vi har inte träffat nån som är.
Jag har varit på Vårdcentralen och jag tvingade läkaren och göra avföringsprov men han börjar snacka om det mask men det låter inte som om det är mask ens. Blir så förbannad att man inte tas på allvar. Han har aldrig haft problem med magen förut förutom att han hade 3månaders kolik. Hoppas att nån kan hjälpa mig.
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajsJag skulle nog ha ringt till 1177 för rådgivning. Var på dom och påpeka att det INTE är normalt med slem i avföringen.
Min syster fick mycket bra hjälp från 1177 när VC inte "skötte sitt jobb"(skrev inte ut medicin och betedde sig nonchalant) så jag tror du får bättre svar från dom. Hoppas han blir bättre! Lycka till!
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajs
Jag har ringt dem 1177 också och dem hänvisar till Vårdcentralen eller Barnläkarmottagningen men dem tar inte mig på allvar nån av dem. !!!
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajsUsch vad trist
Så jobbigt när folk inte tar en på allvar, spelar ingen roll vad det gäller.
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajsbägge mina tjejer har haft så, minstingen har det nu bl.a. för vår del är det tänder som varit boven.
Men jag ser ingen tandsprickning?? Eller måste man se det?? Hans andra tänder ploppade bara upp..han dreglade bara..
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajsJag funderar på om det kanske kan vara så att han har haft någon förkylning eller infektion innan detta?
Fick höra att man kunde få tillfällig laktosintolerans efter att man haft en förkylning eller varit sjuk och att man då kunde göra ett uppehåll helt med mjölkprodukter (finns ju massor alternativ till det i affärerna) i en till två veckor och då skulle balansen återställas i magen. Har han ont? Magknip? Om det var mask skulle du se det när din son sover runt analöppning - det ska vara maskar utanför där för det är där de lägger ägg.
Han är glad och gnäller lite ibland när han ska bajsa men annars är han glad. han har varit jätte gnällig nu i tre dagar man undrar om det för att han har ont eller om det är trotsåldern för han gör allt tvärtemot. Mask är det inte för jag har mani på sånt jag har kollat honom flera gånger om natten haha
Re: Min 2-åring har gult-grönt slemmigt bajsDet låter ju som en långdragen magsjuka. Vad ger du honom för mat då?
Kanske finns det något du kan ändra på för att få det att sluta. Hade du gått till BVC? Annars borde du verkligen ringa din bvs sköterska imorgon och ta upp detta med henne/honom.
Dem första 4 dagarna så gav jag honom mild mat mot magen som soppa, kokt kycklig, ris m.m rostat bröd..men sen var jag hos barnläkaren som sa att jag ska ge allt. och då gav jag honom fullkornsvälling.han åt det vi åt för han är en matglad kille. Jag har pendlat mellan majsvälling och fullkornsvälling och har fick äta lite hur han ville. Jag har givit honom sempers magdroppar med probiotika som återställer magen det har jag givit honom nu i 6 dagar. Men efter dem fyra dagarna så tyckte inte läkaren elr jag att det skulle vara magsjuka så jag gav han mat som vanligt. men det luktar starkt som fan det luktar sjukt...
26 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|