Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

min älskling har kolik!

Kolik och barnsjukdomar, få stöd och prata av dig om den jobbiga koliken och träffa andra i samma situation.

Re: min älskling har kolik!

Inläggav Jojo 85 14 jan 2011, 22:50

Har en dotter på 5 veckor.. har haft kolik sedan 1-2v ålder.. kombinerar minifom o semper magdroppar. Ger semper på mogonen.. o har nu (igår) utökar m 5 extra droppar på kvällen för att se om kvällsskrikandet lugnar ned sej. Hon blev betydligt bättre efter att ha gett semper 2v o minfom 1v.. o gav även hemmagjort anis/fänkål te som jag druckit på morgonen sen har jag börjat dricka kamomillte oxå.
-guppande i babysitter, ljudet från duschen/kranen (varmt vatten) + ångan och/eller bilstolen/babyskyddet i gugning.. om gungande på golvet ej funkar, testa att svinga i luften en stund. Det funkade bra även på min äldre dotter som hade mildare variant av kolik. :wink:
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Jojo 85
Alltid online

Inläggav mammanicole 25 mar 2011, 12:46

min lilla flicka på snart 5 månader och hon har fortfarande kolik, det går aldrig över, det är så frustrerande för alla 3, vi ger henne semper magdroppar men det hjälper inte. jag vet inte vad jag ska göra. hjälp mig någon.. :cry:
mammanicole
Nykomling

Inläggav Lelleh 30 jan 2012, 21:17

-AKUPUNKTUR!!!!!!
Det är det ENDA som hjälper, jag looooovar!!!!! Lyssna inte på folk som säger att man ska ge minifomdroppar (det kan förvärra) Massera INTE magen, det gör JÄTTEONT på din lilla bebis.
Snabba tips: Sätt en kudde som ryggstöd, och en kudde framför den andra kudden å låt din bebis sitta typ emellan dem (som om att hon/han sitter vilande i en fotölj), då slappnar dem av i bäckenet å kan inte spänna sig som i en båge, å på så sätt har de lättare för att fisa å bajsa. Lägga upp på axeln å klappa rumpan mår de ju bättre av med, fast det gör du säkert redan.
Jag kan lova dig att akupunktur mot kolik hjälper dig, och det är inte hemskt eller plågsamt för dem! Ett litet stick mellan tummen å pekfingret på varje hand, å så brukar man få kostråd/specialdiet att gå på för att utesluta att den lilla/lille inte är allergisk/intollerant mot något.

Jag fick tipset av min nagelteknolog, som fått tips av en annan. Jag har i min tur tipsat flera vänner, och vänner till vänner m.m. å efter ca 3-6 behandlingar så har ALLA blivit helt kolikfria!

Jag åkte i en vecka mån-fre till Stenugnsund till en mycket omtalad kvinna som heter Marianne Reinthal. Efter första behandlignen sov våran lille prins ett helt dygn nästan, och blev helt kolikfri efter fyra behandlingar! Underbart!! Hon har gjort omfattande forskningar om kolik och akupunkturbehandlingar. Gå in på hennes hemsida och läs lite åtminstone, även om du är tveksam...Googla Marianne Reinthal, hennes praktik heter Aqpunktur.
Med risk för att få en helt bunt med mothugg, så säger jag bara att det är HEMSKT att säga att man bara ska härda ut, för de här stackars bebisarna har SÅ ont! Det är samma smärta som akut tarmvred, eller brusten blindtarm! Å vem hade låtit massera sin mage vid ett tarmvred? :?:
Hoppas att det finns nån i närheten där du bor som utför dessa små fantastiska stick, annars lovar jag att det är värt att ta in på nåt vandrarhem i närheten av Stenugnsund, för jag hade åkt Sverige runt om det så behövts, med tanke på den vetskap att det hjälper, för jag vet vilket helvete det är. För även om min son inte minns sin smärta, så glömmer jag den aldrig! Kan inte se på kort från den tiden utan att få en klump i halsen, tyvärr.
Hoppas att du får hjälp på nåt sätt, verkligen!
Lycka till! Kramar från en som vet hur det är....
Lelleh
Stammis

Föregående

< Återgå till Kolik & barnsjukdomar

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm