-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
min älskling har kolik!
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
min älskling har kolik!nu har min lilla kille på snart 2 mån fått kolik.. tycker väldigt synd om honom när han vaknar av att han har ont, finns det någon mer här som kan dela med sig av sin erfarenhet av kolik???mvh en deppig mamma
Re: min älskling har kolik!hej!
kan bara säga stackars dig(er) och stackars din son! min son som är 5 år nu hade kolik när han var liten och det är hemskt!!! han skrek dygnet runt.... han hade även kaskad kräkningar så det var inte så skoj. man tycker sååå synd om sitt stackars barn som har så ont och jag kan inte göra nåt för att lindra det... sen tillslut blir man galen av sömnbrist och så får man dåligt samvete för att man blir arg på bebis... jag tyckte att det som hjälpte mest var att massera magen med stora cirklande rörelser, medsols, och även att "pumpa" med benen upp mot magen lite försiktigt. detta funkar bäst innan barnet blir helt hysterisk av smärta. det här magmedlet man ska ge si och så många droppar av funkade inte alls, han blev bara ännu argare av det. en bra mormor/farmor eller liknande som kan avlasta en lite är guld värt!! hoppas det går över fort för er. kram
Re: min älskling har kolik!Det är hemskt med barn med kolik. Det finns speciell kolik massage man kan göra på magen, den hjälper en del, gjorde på Miio iaf. Han hade kolik. Han fick även minifom droppar och sedan semper-droppar för magen. Testa det, det kan hjälpa..
Re: min älskling har kolik!Jag har inga barn själv, men jobbade på en kiropraktorklinik. Vi hadde många bebisar inne med kolik som fick hjälp av kiropraktorbehandling - här gäller det inte att "knäcka" utan det är mycket mer försiktigt - men bäst att gå till en kiropraktor som än van med bebisar. Och sen så kan man gå till akupunktur mot kolik. Då ligger ju inte bebisen med nålar i sig, utan man sticker bara - finns specialbebisnålar. Där är det också bra att kolla upp så akupunktören har erfarenhet med bebisar och akupunktur.
Lycka till.
Re: min älskling har kolik!jag har hört om "mirakelgungor", som en liten hängmatta som man kan hänga på dörrar, väggar, hyllor, som barnet kan ligga i, hjälper vid kolik då det är avslappnande och lindrar värken som ditt barn känner, hjälper barnet och sova, och förlänger din sovstund då du kan gunga till hängmattan lite bara. om du söker på google så borde du hitta det. hoppas det försvinner snart
Re: min älskling har kolik!Hjälp mot kolik. Även som morfar lider man med dessa små som har kolik. Av en tillfällighet var detta en lösning. Och det fungerade varje gång. Kolla detta
http://www.loffe.net/content/view/2143/63/ Lycka till!
Re: min älskling har kolik!min bebis fick kolik efter tvà veckor. Jag gàr nu pà specialdiet vilken utesluter mjölkprodukter. Det som oroar mig är att hon föddes med calciumbrist sà jag sitter fast i mitten liksom. Tar multivitamintabletter och hoppas det hjälper. Det som "hjälper" när hon fàr sina skrikanfall är att massera med benen uppàt mot magen. Vi har ocksà en bebisstol som vibrerar som verkar hjälpa ibland att fà henne att sova en stund.
Hur gàr koliken över? Min bebis är nu 1 och en halv mànad och dom säger att det hàller i sig 4 mànader...
Re: min älskling har kolik!hello har en kille på 2½månad han har haft lite problem med kolik sen han va två veckor men nu har det blivit mycket värre och man känner ju hur det bubblar i hela magen och hur han spänner sig som en fiolsträng.. det e så hemskt att se han lida så dant och det känns som man inte kan göra nått.. visst går omkring med han, tittar på lampan, masserar magen och gör lite zoonterapi men inte alltid det funkar.. man känner sig så maktlös när han håller på som värst..
Re: min älskling har kolik!Vår son, nu 10 månader hade kolik från ca 1 månad till 7 månader. De flesta barn går koliken över mellan 3-5 månader, men för oss var det lite längre. Jag sökte först tips på alla möjliga behandligar men gav snart upp då INGET hjälpte. Det bästa man kan göra är bara att acceptera det och försöka vara stark oavsett hur synd man tycker om barnet och hur sliten man själv blir. Det går över, var istället glad över att er son är frisk för övrigt, kolik går över medans det finns det som inte går över
[b]"Hahaha kolla på den balkongen, det finns ingen parabol"[/b]
Re: min älskling har kolik!Min dotter som snart är 4 veckor har "kolik" och vi har köpt en babygunga och den fungerar toppen ända stället som hon somnar i och inte skriker nu kan hon ju inte sitta där jämt men nån timme sitter hon i den och då är det knäpp tyst...
M.v.h // Lotta32
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|