-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Min bebis "biter" mig i bröstet vid amning...
2 inlägg • Sida 1 av 1
Min bebis "biter" mig i bröstet vid amning...Den senaste tiden har det inte varit kul att amma min 9,5 v bebis. Han börjar med att tutta ordentligt men sen när han stillat den värsta hungern så har han fått för sig att knipa fast bröstvårtan mellan gommarna och så vänder han på huvet och AJAJ vad ont det gör... Sen visar han att han vill ha mer mat men då tar han bröstet två-tre tutt-tag sen gör kniper han igen och sliter. Det är inte slut på mjölk heller, behöver bara trycka lätt så kommer det mkt...
Har börjat pumpa upp i flaska ibland så att jag kan komma hemifrån en stund och pappa mata, men den tar han bara om han är vrålhungrig och dricker då kanske runt 60 ml sen vill han inte ha mer trots att han inte är mätt. Vet inte hur vi ska lösa det här. Sötaste Vidar född 110112
![]()
Re: Min bebis "biter" mig i bröstet vid amning...Känner igen det där, har fått för mig att det beror antingen på att de tycker mjölken kommer för långsamt (antagligen kommer den väldigt fort först så de inte behöver anstränga sig) eller att de har prutt/rap på gång. Är det prutt el rap brukar det lösa sig med att lägga på magen en liten stund i knät. Är det förstnämnda blir det lite värre, förhoppningsvis ger det sig när han blir lite äldre o kan suga starkare. Du kan ju testa amningsnapp för att skydda tutten.
2 inlägg • Sida 1 av 1
|