-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Min dotter bara spyr...
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Min dotter bara spyr...Ja jag tror att hon får sura uppstötningar oxå... vaknar å sväljer å hulkar lite... stackarn
Det är vanligt att bebisar spyrHej hej!
Min dotter har också kräkts en hel del sedan hon föddes, mängden varierar dock, ibland är det mycket och ibland mindre. Under en period sprutkräktes hon och då var det lite jobbigt tyckte jag. Vi har köpt en massa haklappar så att vi byter dem istället för att byta kläder hela tiden. Sedan lägger jag alltid ut handdukar i gymmet så att vi kan byta dem istället. Viktigt är även att försöka få bebisen att ta det lite lugnt när han/hon äter. Det bebisen kräks ut är ofta ett överflöd så i regel är det ingen fara utan magmunnen är inte fullt utvecklad bara, men det klart att man måste hålla lite koll. Jag har haft mycket mjölk så jag tror att det kan bero på det ibland, dvs. att det kommer för mycket på en gång. Låt lillgumman ta det lugnt i famnen en stund efter matningen också, dvs. lägg inte ner henne i gymmet på mage eller liknande då kommer ju maten förståeligt upp. Lycka till.
Re: Min dotter bara spyr...min kräktes massor efter varje matning och bvc sa att jag skulle amma lite men ofta kanske varannan timme. Det kan vara så att hon äter för mycket på en gång och på så sätt får upp allt igen. testa det så får du se om det hjälper.
Mamma till Heiley (110123)
Re: Min dotter bara spyr...Hon äter ju inte så länge äter ju typ 5min varje gång.... provat att mata å rapa å testat det mesta... nu är hon snart 4mån och får fortfarande byta kläder på både henne å mig typ 4-5ggr varje dag.... håller på att bli galen... på mvc säger dom att det är normalt...
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|