-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Min förlossning
3 inlägg • Sida 1 av 1
Min förlossningDen 15/5 hela familjen kollade på melodifestivalen och hade mysigt jag hade gått över tiden 5 dagar och var så less på graviditeten och att ha ont i rygg mm.
Skulle bara gå och kissa, bebisen hade sparkat och tryckt mycket när jag låg i soffan och vid toalett besöket knäppte det till två gånger frampå magen. När jag kissat klart inser jag att det rinner fortfarande. Tror inte det är sant och går ner för att ta ett nytt trosskydd. Kommer ner och ska sätta mig på toa igen då forsar det vatten över mina leggings och allt blir vått. Inser nu att det verkligen är vattnet som gått. KL 22:55 ringer in till BB de vill att vi kommer in direkt pga att jag har GBS och har haft snabba förlossningar innan. (detta är barn nr 3) Åker till BB när barnvakterna kommit. I bilen kl 23:24 kommer förts av värken. Känner att det är en värk men det gör inte direkt ont. Mannen kör snabbt och vi kommer till BB vid ca kl 24:00. Kommer in träffar en mycket trevlig BM. Får då ctg på magen och allt ser bra ut, värkar som visar en styrka på ca 100. Men bebisen sover till en början och de vill att bebisen visar att han är vaken. Det gör han efter ca 20 minuter och BM är nöjd igen. Jag får dropp pga GBS i urinen. BM undersöker mig och jag är öppen ca 3½cm vid kl 1:00 Får ett eget rum med badkar och allt, vill gärna bada, känner att värkarna tar i nu. Badet får mig att slappna av och jag sköljer magen med varmt vatten vid värkarna. Bm kommer in då och då och kollar bebisens hjärtljud. Allt verkar bara bra. Vill ha lustgas nu i badet och får det. De höjer styrkan efter en stund och när en värk kommer får mannen duscha magen åt mig. Vi sammarbetar som bara den han förstår mig precis Lustgasen är kanon bra och är min bästa kompis!!! Får plötsligt en mycket stark värk i badet och känner krystvärken trycka på, jag försöker att inte trycka (lättare sagt än gjort). BM och läkare kommer snabbt in efter att mannen ropat på dem, de hjälper mig upp ur badet. Jag släpper inte lustgasen för en sekund, för säkerhets skull. Upp på sängen och efter 4 krystvärkar föds vår son. kl 03:25 Hade värkar i precis 4h. När Wilmer kom ut var han slapp och blå och skriker inte. De masserar igång honom och sedan kommer ett underbart skrik Han var 51cm lång Vägde: 3630 gram huvud mått: 33cm Hade en sån underbar förlossning lagom lång och helt hanterbar. Känslan att få träffa den person som bott i magen så länge är helt obeskrivligt underbar. Lycka till alla ni som väntar på era små.
Re: Min förlossningGrattis till er Wilmer! Låter som allt gick perfekt och när jag läser så här fina förlossningberättelser så blir jag allt lite sugen på en trea!
3 inlägg • Sida 1 av 1
|