Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Min förlossningsberättelse!*lite långt kanske

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Min förlossningsberättelse!*lite långt kanske

Inläggav Emma&Tobias 05 mar 2010, 19:28

Ja då blev det min tur! *Äntligen*

Klockan var ganska precis 5.00 tisdagen den 23 februari och jag var uppe för 4 gången och kissade.-som vanligt :roll:
Jag kom tillbaka till sängen och upptäckte att min platts okuperats av 2 hundar.
1 stor gran danois och en lite mindre rottweiler blandning*suck*
jag tänkte att jag får säkert platts om jag ligger över dom så jag,lika smidig som en gråsäl plaserar min rumpa på grandisens bröstkorg och ska "glida" ner bredvid honom och hamnar med rumpan upp och i samma rörelse så kissade jag på mig!! :oops:
Men gud vad pinsamt tänkte jag och for upp! vilken tur att jag hade binda på mig så inget i sängen och inget på hunden :o
Detta tänker jag inte tala om för Tobias-tänkte jag
Spinger in på toa och har ingen kontroll på det lilla som kommer men byter binda och är lika konfunderad som skämmig.Detta skulle ju inte hända mig!!
Tillbaka till sängen och ska göra samma snygga inglidning som förra gången men se på fan att det kom igen.. Nu börjar jag bli trött på det här!! :x
Lagom irreterad kan jag snabbt avfärda tanken på någon mer sömn och bestämmer mig för att sortare tvätt istället men varje gång jag böjer mig ner eller lutar mig fram så kissar jag några "stänk/skvätt".
Nu börjar jag ana uggler i mossen- 3 veckor för tidigt snurrar i mitt huvud, för vem vill måla fan på väggen och hoppas på nått som kommer att dröja flera veckor till!
Jag ringer förlossningen i Linköping för lite proffsråd.
Hej mitt namn är Emma och jag tror mitt vatten gått,men jag vet inte!
-Tror?! vaddå tror?! svarar hon,hur känns det?!
Ja du,säger jag.. antingen är det mitt vatten eller så har jag rent spontant kissat på mig 15 ggr den senaste ½timmen.- slemproppen släppte igår!
Ja samtalet fortsatte och jag som inga verkar hadde var väl inte så orolig så hon tyckte naturligtvis att jag skulle avvakta tills något mer konkret hände!
Tack sa jag och gav upp tvätten. La mig i soffan och väntade på att sambon skulle vakna!
Strax innan 6 kom han upp och tittade på mig- vad är det som händer?! varför ligger du inte i sängen?! har nånting hänt?!
Jag började känna mig lite korkad nu!!- Jag vet inte svarar jag, kanske!!
Jag viste det fortsatt han- ditt vatten har gått! eller hur!!???
Ja jag tror det och fick dra hela den pinsamma historien för honom oxå.
Nu började det kännas lite som mensvärk och lite ont i ryggen hade jag nog kanske om jag kände efter :)
Nu gick det fort ska jag säga. KL 6 var det inga tvivel längre om att det var igång så dusch för mig och försök till att packa det sista i väskan-
Tobias gick ut med hundarna och vid 8 började det göra ont och jag ringde till förlossningen och sa att nu vet jag att mitt vatten gått. värkarna är igång och jag hade laddad ner värktimern i mobilen
http://www.varktimer.se/
Men oregelbundet och var det och dom tyckte jag skulle vänta till 15.00 med att komma in-självklart sa jag som trodde att detta skulle ta evigheter!!
Efter en dusch i alla möjliga olika mindre smickrande ställningar och 1 panidil så samin sambo vid 11 att nu åker vi in- Du har ju ont!!
Han ringde sjuktaxi som skulle komma 11.10 och nu kan jag säga att det gjorde ont.
INTE som man ser på film när dom skriker och svettas och kastar läkare till höger och vänster men det var svårt att sitta still. gå runt hjälpte lite.
Kl gick och ingen taxi. Nötterna hade strulat till beställningen så kl 11.30 fick vi ringa och beställa en ny!
Kl 12 kom vi in till sjukhuset och vi hade ringt innan o sagt att vi inte ville vänta till kl 15 utan dom fick finna sig i att vi kom nu för jag ville ha nått smärtstillande för ryggen.-värkarna var inte så jobbiga!
Därimot kände jag sista timmarna att jag ville bajsa så det försökte jag med men inget kom :oops:
Jag fick 2 panodel när jag kom för min rygg och när den otroligt söta BM undersökte mig sa hon bara mmmm------mmmmmm----mmmmm----mmmmm*jag är lite nogrann nu!! Jösses tänkte jag, NÅTT ÄR FEL!!!!!
ja jag måste säga att du är väldigt duktig,du är helt öppen men jag trodde jag kände en liten kant nån sekund så du får gärna leka lite med lustgasen så kommer jag tillbaka om 1 timme och ser hur det känns då.kl hade du hunnit bli 13 när allt pappersarbete var klart och undersökningen avklarad så jag skulle ligga till 14.
Jag skit pepp och helt lyrisk- jag skulle äntligen få träffa mitt barn och jag skulle äntligen få se min Tobias få bli pappa!
Kl 13.30 fick vi ringa på henne igen för ett nytt utlåtande för jag hade väldigt ont i ryggen och ökat tryck neråt förstod jag med ens vad dom menade med :oops: hihihi
Hon vart väldigt chockad 2,a undersökningen då kanten var borta och huvudet var aldeles nere och, nu så kan du börja krysta när du vill sa hon för nu är du redo.
Jag krystade 4 ggr i 19 minuter och 13.49 så föddes våran dotter.
Lilla Jennifer Harley vägde 2850 gr och var 49 cm lång.
3 veckor för tidigt, jag hade gått 37+2 så detta var lite av en överaskning.
1 sketet litet stygn i nånting som inte var en bristning rakt igenom och det var min stora skräck- att spricka!!
14.30 stod jag i duschen och det kan jag säga mina damer- Den duschen är himmelsk-jag kunde stått där i flera timmar kändes det som.jag hoppade i mina egna kläder och bad om att få komma till BB redan vid 15. Vid 17 fick vi komma upp och äta den snuskigaste maten jag ätit på flera år så vi ringde kompisar och beställde MC DONALDS :P vi åkte hem dagen efter innan lunch då dom förtsökte trycka i mig ännu mer av snusk maten-tur vi hadde godis med oss 8)
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Re: Min förlossningsberättelse!*lite långt kanske

Inläggav MariaTheres 05 mar 2010, 19:39

Oj vad fort det gick! Skönt att du inte sprack "trots" att det gick så fort. Roligt att läsa :) Stort grattis igen!! :D
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

BF: 100602
Status: Mamma till världens finaste gos!

Inläggav rulltan_tulltan 05 mar 2010, 19:40

Grattis till Miraklet!
Användarvisningsbild
rulltan_tulltan
Alltid online

Inläggav Greenie 05 mar 2010, 19:42

:D Fint och roligt! *tårögd*
Bild
Bild
Greenie
Stammis

BF: 100821

Inläggav Greenie 05 mar 2010, 19:43

Och stort grattis såklart!
Bild
Bild
Greenie
Stammis

BF: 100821

Inläggav milla 05 mar 2010, 19:43

Stort GRATTIS till tjejen,vilken kanon förlossning du verkat haft :D Och helt öppen när du kom in,bra jobbat!!!!! :D Tur att ni fick komma hem dagen efter så ni slapp den äckliga maten :lol:
Bild Bild
milla
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag 05 mar 2010, 20:00

Vilken förlossning, bra jobbat där hemma! :D
Jag håller med om att maten på BB i Linköping inte är nåt vidare värst, min sambo åkte till Stångebro och köpte hamburgare när vi fått vår son. :D :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Inläggav Emma&Tobias 05 mar 2010, 20:04

jäkla snuskmat!!! men frukosten var grymt god :P
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav Mullemamman 05 mar 2010, 21:49

Du skriver fantastiskt underhållande, riktigt rolig läsning :)

Tack för att du delade med dig, "Bra jobbat!" och ett STORT, STORT Grattis!
http://minbebis.com/blogg/mullemamman

Mamma till:
Plutten född juni 2007
LillaTjejen född november 2008
Lillprinsen född mars 2010
Minstingen född november 2011

MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Användarvisningsbild
Mullemamman
Alltid online

Status: 4-barnsmamma, Gift

Inläggav Emma&Tobias 06 mar 2010, 18:56

TACK ALLA! vi är jätte stolta och jätte glada
Någon som vet hur man ändrar tickern? den visar ju hel tokigt nu :shock:
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm