-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Min sambo säger vi har allt men han är ändå inte redo
3 inlägg • Sida 1 av 1
Min sambo säger vi har allt men han är ändå inte redoHoppas jag skriver i rätt forum.
Min sambo och jag har pratat en hel del om barn, han vill ha barn med mig och en framtid ihop. Vi har räknat på det hela och vi har en bra ekonomi, samt en trerumslägenhet, det tredje rummet har vi redan sagt ska bli barnrum och har därför inte brytt oss om det rummet så mycket. Han säger att han inte är redo men vill gifta sig inom 2 år om inte mindre. Vi har fastnat, han vill ha barn efter bröllop och jag vill ha familj före. vad gör jag? vad skulle ni gjort? kram Lsandquist
Re: Min sambo säger vi har allt men han är ändå inte redohej,
min personliga åsikt är att man inte ska tvinga eller lura någon till barn. De är ett stort åtagande och helst ska båda föräldrarna finnas där hela livet för barnet. Du får nog helt enkelt vänta och se vad som händer, de har jag fått göra. Min sambo har varit negativ länge, men nu har vi börjat försöka. Och att tjata fungerar inte i heller, då tar de bara längre tid. Lycka till! 110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF. 120116: GRAVIDA helt själva! "Allt har sin tid..." Make a pregnancy ticker
Re: Min sambo säger vi har allt men han är ändå inte redoJag håller med janssonbebis. Det tog ett år för min sambo att hamna på samma spår som mig. Det är inte så lång tid i jämförelse med andra men känns som lång tid när man så gärna vill.
Kan ni inte flytta fram bröllopet då? Hur gamla är ni? Känns det som att det är bråttom på grund av den biologiska klockan eller är det bara att du vill nu?
3 inlägg • Sida 1 av 1
|