Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Min sambo vill inte ha barn med MIG! (långt)

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Re: Min sambo vill inte ha barn med MIG! (långt)

Inläggav Reney 07 feb 2011, 17:41

hej, lääänge sen känns det som!

Vad kul att det finns nån nytt barn ticker under vissa namn :)

Uppdatering...sambon o jag separerade, rikitigt ful separation! Känns så här i efterhand att man inte kan förstå hur jag kunde spendera 2 år med honom!!! men gjort är gjort, och visst lärde jag mig lite om mig själv. Sitter i dag singel, och barnlängtan är större än någonsin. Ledsen att livet blivit som det blivit, inte så här jag drömde om det. Har iaf bestämt att till hösten kommer jag att skaffa barn ensam, om jag inte hunnit träffa nån. Vill inte riskera att jag aldrig fick barn bara för att jag väntade på Mr right. Jag vet att det kommer att vara tufft men känner att jag har bra stöd från familj o vänner och det är ett bättre alternativ än att aldrig få barn! Jag är nog mest arg att exet fick makten att påverka och förändra mig så mycket! Har tappat självförtroende, och det känns jobbigt.

Usch vad negativt det här blev, men det finns ljusa dagar också :)

Kram på er alla som stötta och orkat läsa
Reney

Inläggav Gotland 07 feb 2011, 18:18

Du är stark och kommer bli en bra och ansvarstagande mamma.
Många hade i din sits spolat ner sitt piller varje dag och "råkat" bli gravid. Jag gillar ditt sätt bättre.
Hoppas att mr Right finns runt hörnet och att du är gravid med honom till hösten!
Lycka till! *sparkar dig i arslet*
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Reney 08 feb 2011, 10:28

Tack Gotland :)

Jag hoppas också mr right finns i närheten, Lyckosparkar kan man aldrig få för många av :D
Reney

Inläggav anile 08 feb 2011, 10:39

När jag läste ditt svar att ni separerat var min första känsla att det var det lyckiga slutet på den sagan. Det var säkert fruktansvärt och hemskt på alla sätt, men jag tror att alternativet skulle varit sämre. Du kommer att klara det här, du har gjort helt rätt!!! Lycka till med allt!!!!
Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
Utredning påbörjad april 2012
anile
Alltid online

Inläggav Reney 09 feb 2011, 10:51

förstår hur du tänker anile, men inte känner jag mig lycklig. Har nog aldrig varit så ledsen, sur och bitter i hela mitt liv. Livet känns liksom inte värt om man aldrig får försöka få barn. Men det är väl bara att kämpa en dag i taget antar jag. Vill inte heller stressa in i ett förhållande bara för att skaffa barn, men är så ledsen över att inte hitta nån att dela detta med. Sörjer att jag inte kommer få dela detta med nån. Kommer nog bli en bitter kärring med massa hundar och katter istället :)
Reney

Inläggav anile 14 feb 2011, 14:20

Åh... Reney.... "Lycklig" var naturligtvis fel ordval av mig.. Tur i oturen kanske är bättre... Eller något... Nä, jag vet inte vad jag ska säga. Det jag menade var väl att det var bra att du inte spenderade ÄNNU mer tid med honom, eller han fått dig att ifrågasätta din barnlängtan eller något. Att ditt val var klokt och att alternativen var sämre utifrån den situation som var. Men det sagt så förstår jag att det måste vara helt fruktansvärt. Jag kan inte ens föreställa mig. Usch... ta hand om dig!!
Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
Utredning påbörjad april 2012
anile
Alltid online

Inläggav Reney 24 feb 2011, 12:05

anile jag förstår vad du menar, känns så ibland men sen kommer deppigheten över situationen och barn och familj, då funderar man på om man kanske skulle gjort annorlunda.
Reney

Föregående

< Återgå till Familj & livet som förälder

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm