-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
missfall???
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
missfall???Usch, allting är jättehemskt just nu.
det började med att jag hade rostbruna flytningar i typ två veckor, som förövrigt började när jag skulle fått min mens. och det har jag ändå kännt att så kan det väl vara o inte varit så orolig. men i torsdags så fick jag en liten blödning, med rent blod. den var så liten att det blev en smal sträng på ett litet mini trosskydd, så jag bytte det och det blev lika lite på andra men fortf rent blod. inga klumpar, inget ont nånstans. jag och min sambo åkte till gynakuten, satt där i hemska 8 timmar. på vul kunde de ej se något foster, men de såg "blåsan" eller cystan som de kallade den, som bildas när fostret ligger i magen. och kollade moderkakan. men ingen bebis, jag och min sambo tappade allt hopp och vi blev helt kalla... Men så sa läkaren att jag är inte så långt gången, och vid denna vecka kan det handla om några dagar för att se fostret eller inte se det. Så tre saker kan ha hänt:1: tidigt avstannad graviditet, för att jag inte haft ont, eller blött särskilt. 2: fostret sitter i äggledaren, allså utomkvedshavandeskap, vilket kommer resultera i missfall. 3: att min ÄL var senare än jag först trott och således blev gravid senare än jag beräknat. det kan skilja så lite som, istället för 6v så kan det vara 5v 2 dgr. då kan fostret vara svårt att se. Gråt gråt gråt. känns som jag hamnat i ett vakuum, och väntan på det där svaret kommer bli långt... ska få svar senare samma dag.
Hej på dig!
Har råkat ut för samma sak...att de inte såg nåt foster på vul. Jag mådde hemskt.. visste om att det inte va nåt där och hade tappat allt hopp. Jag fick en tid 2veckor senare...då va det där..jag va lika långt gånget som du när jag va på första. Håll ut...om det är som jag tror så är allt bra men den är bara för liten för att synas =) massor av kramar
JAg har inte varit med om att ha fått någon blödning någon gång ( miss fall 3 ggr tidigare). Däremot hade jag hemska smärtor ungefär som starka sammandragningar som vid en förlossning, 2 av gångerna. Den 3:je gången var det mer som knivhugg rakt in i sidorna.
Min syster hade bruna flytningar under sina grav. alla fyra faktiskt under hela tiden, så oroa dig inte för mycket.
Ush ush ush.. attt man ska få vara med om det här!!! jag är iallafall lite lättad att det är fler än jag (även om jag inte unnar någon samma sak) men att det är rätt "vanligt" att de inte ser nåt foster alls på VUL.. jag trodde det var fel på mig.... har fått tid för skrapning nästa vecka, men man blir ju nojjig, tänk om det skulle varit något där som de missat?
Ska det inte göra väldigt ont om man har utomkvädeshavandeskap? Har oroat mig för fördröjt missfall men man kan kanske ha utomkvädes också utan att känna av det nämnvärt?
(Är orolig av mig och har övervägt alla tänkbara scenarion trots att allt säkert är bara bra med min mage...) Hoppas allt går bra för dig, känner med dig!
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|