-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Missfall?
10 inlägg • Sida 1 av 1
Missfall?En av de värsta dagarna i mitt liv idag. Jag och min sambo har länge längtat efter barn, och för ett tag sedan fick vi reda på att vi var gravida, men så idag så började jag blöda och fick som mensvärk, läste på om missfall och de stämde rätt bra tycker jag. Har gråtit hela dagen, antar att de som var är borta. Men de värsta är ovissheten. Att de ska vara så svårt att få veta säkert. Har pratat med två barnmorskor och en sjuksköterska. Alla säger bara att man ska avvakta, och om de blir värre ska man kontakta dem igen. De har inte blivit värre, så jag har inte kunnat åka in för att få svar... vet inte vad jag ska göra nu...håller på att bli tokig
Tacksam för svar..
Re: Missfall?Jag är med om samma sak just nu......
Började i går kväll med blodiga flytningar och mens värk. Under kvällen avtog det och i morse var det "som vanligt" igen. men fram emot lunch började jag få blodiga flytningar och mens värk igen Ringde Sjukvårdsrådgivningen då MVC inte hade någon telefontid...... SSK bad min avvakta då det är så tidigt i graviditeten och skulle de förvärras så skulle jag ringa igen Jag har tänkt att ringa till MVC på Måndag och få prata med BM Är själv så orolig att ännu ett missfall är på gång Jag är mest troligt i vecka 5-6 nu och har haft 2 missfall sen tidigare så jag hoppas verkligen att det går vägen denna gång
Re: Missfall?Ja visst är de jobbigt att inte veta. De här är min första graviditet, eller snarare var min första
Men man har ju läst solskenshistorier på många olika sidor här så de kan ju gå vägen. Men man vågar ju heller inte hoppas för mycket, med risk för att bli än mer besviken. Jag håller tummarna att de går bra för dig den här gången. Jag ska slå en signal på måndag jag med. Även fast de är superjobbigt att få beskedet om missfall så behöver man ändå veta, så man slipper dras mellan hopp och förtvivlan hela dagarna.
Re: Missfall?Men jag tvivlar på att de kan vara missfall, även om jag är orolig för det....... Det känns annorlunda nu än vid dom tidigare missfallen....
Dom 2 missfallen jag har haft så började det med blödningar, sen fick jag mer och ont i magen och blödningarna tilltog, typ som kraftig mensblödning....... Efter ett par timmar senare var det "över" Men vi får hålla alla tummar och tår att allt går vägen för oss Vi får höras av under helgen och på måndag hur det går med liven vi bär på
Re: Missfall?usch sänder över en massa kramar till er. det värsta är liksom ovissheten kan jag förstå. att man vill veta hur fasiken det är. men som ni skriver så har jag också hört solskenshistorier där man börjat blöda men att ändå fostret fortsätter vara kvar och leva därinne.
massa kramar Mamma i Stan
http://blogg.mama.nu/mammaistan/ du missar väl inte läsa bästa mammabloggen, för dig som tycker om tips, gratissaker, events, aktiviteter, tävlingar och en hel massa annat bra för dig som är gravid, mamma eller pappa
Re: Missfall?hej
jag blödde ganska mycket under min graviditet från v 5 och framåt till ca v10, sen fick jag en större blödning i v 14 och trodde det skulle vara kört , men det var det inte utan allt såg bra ut och idag har vi våran lilla son kram
Re: Missfall?Ni anar inte hur stärkande det är att höra era berättelser
Re: Missfall?jag o sambon har försökt sen början av november, gjorde inget test men vi blev gravida. vi blev otroligt glada!
men förrigår kom en blödning och igår fick vi missfall... anglund
Re: Missfall?
Förstår precis hur du känner dig. De är så jobbigt. Jag hade bara blickat framåt, knappt tänkt att något sådant kunnat hända. Och när de då händer faller allt samman. Jag och min sambo hade planerat så mycket framåt och vi skulle berätta för våra släktingar i helgen (då jag fyller 30 år) på ett litet skojigt sätt. Allt sånt är bara smärtsamt att tänka på nu. Men man får försöka tänka positivt, de var antagligen något fel på just de ägget. Det var helt enkelt inte meningen att de skulle bli nåt denna gång. Men de gör de ju inte mindre smärtsamt att förlora de lilla pyret. Bättre lycka nästa gång...
Re: Missfall?Har upplevt precis det samma
10 inlägg • Sida 1 av 1
|