Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Missfall?

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Missfall?

Inläggav Langtanefterbebis 04 jan 2012, 15:02

Hejsan!
Det är så att jag fick ungefär som rosa flytningar på bim+2 så på bim+6 tog jag ett test och fick ett plus, dessa rosa flytningar kom direkt efter samlag, men samma dag som jag tog testet så började jag få som en liten mens, inga klumpar eller så bara lite mer blod och lite mer rödbrunt emellanåt. Nu ett par dagar senare håller blödningen på att avta, jag ska ta ett nytt gravtest antingen senare idag eller imorgon bitti men jag skulle gärna vilja veta om det är ngn av erfarenhet som inte fått missfall när det har varit såhär? :/ Är så orolig då det är min första graviditet och lyckan när plusset kom var så stor! :(

Hoppas på svar!
Langtanefterbebis
Nykomling

Re: Missfall?

Inläggav E Maria 04 jan 2012, 15:44

Jag hade små blödningar tidigt i graviditeten o även en stor blödning i v 13.. Men allt gick bra och nu är min flicka drygt 2 veckor..

Små blödningar e vanligt. Speciellt när man egentligen skulle haft sin mens och efter sex.. Det har gått både bra o dåligt för tjejer som blödit strax efter rtt plus och bim... Hoppas det går bra för dig.. Vänta ett par dagar innan du litar på gravtedterna.. Om d e misfall kan det dröja ett tag innan hormonerna försvinner ur kroppen.. Vill du testa flera gånger nu ändå så försök se om strecket blir starkare o starkare eller svagare o svagare...

Lycka till!
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav Langtanefterbebis 04 jan 2012, 18:03

Okej tack så mycket för ett svar! Jag tänkte ta ett imorgon bitti och se, så får jag se vad som visas! Hoppas bara blödningarna är "mensen" och inte ngt missfall.. Vilken tur att det gick bra för dig trots blödningar!:)
Langtanefterbebis
Nykomling

Inläggav stajners 04 jan 2012, 18:17

Svårt att säga att det är MF eller inte, man får avvakta och se. Personligen har jag inte bra erfarenheter med blod men som ovan skrev så är det vanligt att blöda och det behöver inte betyda nåt. Allt är så nytt att kroppen inte vet om den ska ha mens eller inte så då kan man blöda.

Gravtestet dröjer nog dessvärre ett tag innan det blir negativt, om det nu verkligen är MF. Upp till 3 veckor men samtidigt är det så tidigt att det kan gå mkt snabbare också för hormonerna att försvinna.

Hoppas att allt faktiskt är bra trots allt!!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Langtanefterbebis 04 jan 2012, 18:50

Jag har känslan av att blödning är aldrig bra, trots att det faktiskt kan vara naturligt att blöda i början av en grav. Men hellre att jag riktar in mig på det värsta så behöver jag inte bli lika ledsen om det skulle visa neg. redan nu eller om ungefär 3 veckor som du sa, men de finns en del av mig som hoppas iaf :) gravtecken eller så är inte borta, inte ens minskat men man får vänta och se! :)
Langtanefterbebis
Nykomling

Inläggav evelina1985a 05 jan 2012, 20:01

mina grav-symptom försvann direkt vid mitt mf den 19 dec å man känner nog sj om d e kört lr inte,,d gjorde iaf ja...nån modersinstinkt lr nåt :) håller tummarna att d går bra för dej :)
Bild

Bild

Mf 19/12-12 (v6+1)
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online

Inläggav Langtanefterbebis 09 jan 2012, 15:27

mina grav symptom försvann inte direkt, har de fortfarande, kanske är skengravid eller nåt sånt.. Då mitt test jag tog i veckan var negativt /: menmen, det är bara att försöka igen :D
Langtanefterbebis
Nykomling

Inläggav stajners 09 jan 2012, 19:59

Ja, ge int eupp! Det är "bara" att gå på´t igen. Mina symtom, de två första gångerna, försvann först efter att jag hade skrapats. Tredje gången så var det inte så speciellt tydliga symtom ändå så jag trodde att mensen strulade eftersom jag blödde pyttelite. Men det visade sej avara ett tidigt MF när jag tog ett test. Sen började jag blöda mer tre dagar senare och var redan inställd på det.

Iaf tar det ett tag innan symtomen försvinner. Eller så kan de försvinna på direkten. Så olika är det.

Håller tummarna för att det ska gå bra nästa gång!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Charlotte89 10 jan 2012, 09:05

Ge inte upp utan fortsätt kämpa på.

Jag tycker att man ska kolla upp varför man har blödningar under graviditeten. För i mitt fall så sa barnmorskan att mina blödningar va helt normala trotts att jag då haft de lite över en vecka. Men efter de gått 3 veckor med blödningar som inte sluta o jag fortsatte oroa mig o misstänkte nått va galet så jag jag o kollade mig, dom trodde då att de va missfall och fick komma o ta prover o gå på nya undersökningar kommande dagarna för proverna gick inte ner som de skall göra vid ett missfall. de visade sig efter massa prover o 3 undersökningar att jag antagligen hade utomkvedshavandeskap, lades in o blev tvungen att operera bort lill bebisen o min äggledare som den hade fastnat i för tidigt. :(

Så gå på magkänslan säger jag o lyssna inte helt på barnmorskan, vi kände oss lurade av vår barnmorska. Hon sa att de inte va nån fara så länge jag inte hade så ont. Eller så länge jag fortfarande hade ömma bröst m.m, vilket jag fortfarande hade då allt visade sig vad som hänt.
Charlotte89
Stammis

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm