-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
missfall eller inte?
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
missfall eller inte?Hej!
Är i vecka 11+1 idag. Jag är så orolig att allt inte står rätt till med bebisen. Jag har haft fruktansvärt ont i magen till och från hela tiden. Ibland så ja hållt på att svimmat i soffan. Nu har jag tagit tag i det och ska på ett ultraljud imorgon. Jag har hela tiden haft lite ont i magen. Men så idag så är magvärken borta, tröttheten är borta och mina bröst gör inte längre ont. Detta är mitt andra barn och med första mådde jag bara så fruktansvärt illa. Är nu orolig att något har gått fel. Någon som har varit i samma sits? De är långt till imorgon.....
Re: missfall eller inte?Jag förstår din oro, jag hade åkt till akuten i ditt ställe då när du hade så ont. Men det behöver absolut inte innebära att du har fått mf.
När jag fick missfall ex. så fick jag värk den dagen och fick värsta illamående och blödningar med klumpar i. Men du har ju ingen blödning och du har haft värk hela tiden, så det är lite annorlunda. Jag tänkte först att det kanske är utomkvedshavande, men jag tror inte att din smärta hade släppt då. Hoppas att allt går bra imorgon! Ta hand om dig! MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: missfall eller inte?Tack för ditt svar.
Tyvärr så känns de som att allt har stannat nu. Men de är bara att vänta tills imorgon och se. Jobbiga är att jag ska jobba innan och efter besöket. Men om de är missfall hoppas jag att arbetsgivaren förstår att jag inte kommer tillbaka. Tråkigt med ditt missfall. Hur hanterade du känslorna?
Re: missfall eller inte?Jag hade jätteont i magen vissa kvällar med min dotter, trodde att det var mf, men var bara livmoderns som växte. Mina symptom kom och gick oxå i början, så det betyder egentligen inte så mkt. Det behöver inte vara tecken på att något är fel. Jag trodde flera ggr att något var fel för att symptomen försvann. Men sen kom dom tillbaka igen när man minst anade det.
När jag fick mina mf så fick jag mörka flytningar, men ingen smärta. Håller tummarna för dig imorn. Kommer nog gå bra ska du se
Re: missfall eller inte?Mamma09 det är klart ganska svårt att hantera det i början, men man går vidare. Jag tror precis som Tatyana skriver att symtomen kan komma o gå. Det kommer säkert gå bra imorgon ska du se.....
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: missfall eller inte?Känner igen oron och att allt stannar upp. Man bara väntar och den är värst. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Själv har jag haft två mf och bägge börja med blödning, ont i magen å i korsryggen. Känner igen den smärtan du beskriver, men inte från mina mf utan ifrån min senaste graviditet å då fick jag en frisk pojke. Är det nu mf så ska du inte behöva oroa dig över va din arbetsgivare tänker. Han ska va förstående i detta. Sen kan läkaren skriva ut en skjukskrivning åt dig. Hoppas allt går bra imorgon å ta hand om dig.
Re: missfall eller inte?tyvärr såg de inte så bra ut. dom hittade inget hjärta
Re: missfall eller inte?Beklagar verkligen
Re: missfall eller inte?Mamma09 uhhh jag vet hur hemskt det är. Beklagar verkligen
Du är välkommen till tråden "vi som precis fått missfall men vill göra nya försök", vi är många goda tjejer där som stöttar varandra och följs åt. Stor kram och ta hand om dig! MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: missfall eller inte?mamma09 beklagar verkligen, vet hur hemskt det är. Finns inga ord som är tillräckliga nu. Men tänker som Creadiem, att det är bättre med mf än att man föder en bebis som är svårt sjuk. Det är kroppens sätt att säga ifrån att nåt är fel. Det är det som har hållit mig uppe, annars hade jag inte fixat det.
Kram
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|