Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Missfall? Hur vet man om man har P-stav?!

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Missfall? Hur vet man om man har P-stav?!

Inläggav EmmaStina 15 dec 2011, 18:05

Hejsan!
Jag har en liten konstig fråga.. Hur vet men om man fått ett missfall? Jag har P-stav, men jag blev gravid med min son trots p-piller (hade ej missat något eller varit sjuk).
De senaste två veckorna har jag funderat på om jag var gravid, har haft halsbränna (har jag aldrig haft innan bara under min förra graviditet), trött, känslig och konstig smak. Alla tecken är som förra graviditeten. Skulle faktiskt bege mig till stan i helgen för att inhandla grav-test.
Men igår natt vaknade jag av mensvärk, har inte haft mens eller mensvärk sedan jag fick P-staven insatt för ca 6 månader sedan. På morgonen så kom lite blodiga flytningar, sen hände inget mer. Men hade lite ont, sen igår kväll kom det mer blodiga flytningar och sen när jag kissade kom det klumpar. Har haft blodiga flytningar under natten och dagen. Hur vet man om det är missfall eller något annat? Någon som kan hjälpa mig?
BildBild
EmmaStina
Alltid online

Status: Mamma till en underbar son :)

Re: Missfall? Hur vet man om man har P-stav?!

Inläggav stajners 15 dec 2011, 21:08

Prova om ett grav.test fortfarande reagerar. Annars är det svårt att säga att du haft det eller inte. Blodprov i sådant fall.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Vitlilja 16 dec 2011, 10:57

En vän till mig hade p-stav och fick mens typ en gång i halvåret, och då ganska kraftigt. Men det är klart, det är ju väldigt olika från person till person.
Men som stajners sa, prova göra ett gravtest, det kanske visar något, annars kan det ju vara en blödning för att kroppen ska "tömma sig" om du förstår vad jag menar :wink:
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

Inläggav EmmaStina 17 dec 2011, 20:23

Tack för hjälpen :)
Grav-testet visade negativt, så var nog kanske någon rensning av kroppen eller liknande. Konstigt bara med halsbrännan och smakförändringarna. Kanske något med hormonerna vid mensen eller liknande.
BildBild
EmmaStina
Alltid online

Status: Mamma till en underbar son :)

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm