Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

missfall, märker man innan?

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

missfall, märker man innan?

Inläggav E Maria 08 apr 2011, 19:00

Jag är så rädd att få missfall igen. Eller förra gången fick jag MA som jag fick tabletter för att sätta igång...
Jag jobbar som lärare och är så skraj för att det ska hända när jag har en lektion, ni som haft missfall (inte MA), får man någon förvarning, eller är det bara pang och så massa blod? Får man ont först? Eller kommer det samtidigt?
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Re: missfall, märker man innan?

Inläggav jejnie 08 apr 2011, 19:34

jag har haft ett MA och två MF. det börjar inte med någon störtblödning, utan oftast med blodiga flytningar och sedan sätter det igång..håller tummarna för dig!
Bild

MF v4+3 (14/12-2010)
MA v5+5 konstaterat i v7+4 (7/2-2011)
jejnie
Alltid online

Inläggav Creadiem 08 apr 2011, 19:49

Hej E Maria, jag fick mf i vecka 8. Det började med små flytningar som övergick till blödningar och isamband med blödningen kom magsmärtor och sedan på kvällen fruktansvärt illamående. Det kommer inte på en gång, det kommer lite smygandes under en heldag. Du behöver nog inte oroa dig för dina lektioner (lika mycket/lite som för mens) :).

Men oroa dig inte för sånna dumheter nu :), njut av att du är gravid. Önskar att jag var i din situation :). Det kommer säkert att gå jättebra den här gången ska du se. Håller tummarna för dig. Ska själv testa imorgon även om jag har bim på onsdag, vill lägga mig nu så att tiden går snabbt :wink:
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav E Maria 08 apr 2011, 19:54

Jo, jag vet. Jag ska vara glad, Det är jag faktiskt! :) Är bara lite orolig också... Men jag är en orolig person. Jag är en sån som på fredagen oroar mig för att det kanske ska snö på söndag så att jag kanske inte kommer till jobbet. Där är jag! Kan man oroa sig så gör jag det... Jobbigt egentligen...

Jag hoppas du får plus creadiem. Vi fick ju missfall nästan samtidigt, så tycker vi kan följas åt nu med :)
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav Creadiem 08 apr 2011, 20:28

Jag förstår att du är oroligt (och glad samtidigt).... Jag kommer säkert att känna likadant :).....Jag är också orolig av mig hehe

Ja det hade varit roligt att följas åt... Såg att oktober var ingen bra månad för dig heller. Jag har varit lite ledsen de sista dagarna och tänkt att jag egentligen skulle föda i maj om allt hade gått bra.... Inte alls roliga tankar, särkillt när man inte ens är gravid nu. SÅ jag hoppas att jag åtminstone är gravid till 15 maj :) Vågar knappt tänka på morgondagen, känner tyvärr inget speciellt, förutom lite spänningar i brösten, men det kan vara vad som...
Skriver i BIM-april imorgon...

Njut nu av varenda dag... Kram
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav Mullew 08 apr 2011, 20:34

Hej!

Jag har haft ett ma och två mf. Det två första var det precis som dom andra säger, blodiga flytningar i några dagar innan allt kom ut. Tredje gången var dock lite annorlunda. Fick väldigt snabbt ont i nedre delen av magen och efter ungefär 15 minuter började jag blöda. Men det forsade absolut inte. Inte så man ser på tv när man blöder igenom alla kläder, utan som en mens.
Detta tror jag dock är ovanligt, att det kommer så fort. Kroppen brukar förvarna ett tag innan. Hoppas inte att jag har skrämt upp dig!
Jag förstår att det är svårt att inte oroa sig. Men försökt att slappna av :)

Håller tummar och tår för dig!
Lycka till!
Kram!
MF 25 dec-09, v.10
MA 21 sep-10, v.13, fostret dött v.12
MF 11 dec-10, v.6/7
Utredning startad den 1 februari, provsvaren är bra.
MF 24 apr-11 v.6
MF 30 maj-11 v.5

Bild
Mullew
Alltid online

BF: 110408

Inläggav stajners 09 apr 2011, 21:29

Det behöver du som sagt inte oroa dej för att det ska göra. Kommer som sagt lite blodblandade flytningar först och sen som vid mens and so on...men så ska det inte bli för dej nu!

Vid mitt MA så kom det knappt nåt blod alls, inte ens med hjälp av tabletterna jag fick. Hade inget ont i de 3 v som fostret var dött men däremot när jag fick infektion pga att det inte kom igång av sej självt.
Vid mitt MF så hade jag sammandragningar konstant i 3 dagar och hade småblött till och från hela graviditeten men inga mängder (mkt mindre en mens). 3:e dagen med sammandragningar så ökade de i styrka rätt som det var och då började det forsa blod. Men då var jag ju redan på sjukhuset eftersom jag redan förstått att nåt var fel.

Så försök att njuta, det är svårt, men man kan ju inget göra mer än att leva i nuet och försöka slå bort de negativa tankarna. Positiv anda ;)
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav madddee 09 apr 2011, 22:48

mina mf var också blodblandade flytningar först och sen kom det som mens. Första gjorde ont som jobbig mensvärk, men andra gjorde inte alls ont på samma sätt...

MEN vad roligt att du är gravid igen!!! Som nån skrev till mig när jag blev gravid igen nu sista gången. Ungefär nåt i stil med detta "du kan inte tänka att du bär på ett missfall, du bär på ett barn till motsatsen bevisats"
och det har jag försökt tänka mycket på. Att om det händer som får jag ta det då och bearbeta då. Det ligger ju utanför min kontroll ändå. Men det är skitsvårt. jag var också orolig i början och kunde inte vara glad... men det släppte efter ett tag för mig efter några veckors kämpande med oro! :)
Bild
madddee
Alltid online

Status: Stolt mamma till Emil!

Inläggav Tutan 10 apr 2011, 19:42

Mitt missfall började också med blodblandade flytningar, och den stora blödningen, när allt kom ut, kom flera dagar efter att de blodblandande flytningarna startat.

Lycka till med graviditeten!
Tutan
Alltid online

Inläggav Therese1983 11 apr 2011, 11:10

STORT GRATTIS TILL ATT DU ÄR GRAVID :D jag förstår din oro, är i v 18 nu efter två ma och är fortfarande orolig för missfall. Men njut så mkt du kan! :D :D :D

Mitt första ma fick jag bruna flytningar i ca 5 dagar i v 12, sen gjordes ett vul och man upptäckte ett ma, jag fick en skrapning dagen efter! Mitt ma satte alltså inte igång!
Den andra gången fick jag brun flytning, strax därefter så blev det en sk ovanlig "filmscen" jag blödde livshotande genom kläder och blev nersövd urakut!

Men nu tar vi nya tag och hoppas på många långa friska graviditeter! :D
Dotter född 2003
Son född 2004
Ma 24/2-2010 v 12
Ma 10/7-2010 ca v 10-12
Son född 2011
BildBild
Therese1983
Alltid online

BF: 110914
Status: Gravid med barn nummer 3!

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm