Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

missfall, märker man innan?

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

missfall, märker man innan?

Inläggav E Maria 08 apr 2011, 19:00

Jag är så rädd att få missfall igen. Eller förra gången fick jag MA som jag fick tabletter för att sätta igång...
Jag jobbar som lärare och är så skraj för att det ska hända när jag har en lektion, ni som haft missfall (inte MA), får man någon förvarning, eller är det bara pang och så massa blod? Får man ont först? Eller kommer det samtidigt?
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Re: missfall, märker man innan?

Inläggav jejnie 08 apr 2011, 19:34

jag har haft ett MA och två MF. det börjar inte med någon störtblödning, utan oftast med blodiga flytningar och sedan sätter det igång..håller tummarna för dig!
Bild

MF v4+3 (14/12-2010)
MA v5+5 konstaterat i v7+4 (7/2-2011)
jejnie
Alltid online

Inläggav Creadiem 08 apr 2011, 19:49

Hej E Maria, jag fick mf i vecka 8. Det började med små flytningar som övergick till blödningar och isamband med blödningen kom magsmärtor och sedan på kvällen fruktansvärt illamående. Det kommer inte på en gång, det kommer lite smygandes under en heldag. Du behöver nog inte oroa dig för dina lektioner (lika mycket/lite som för mens) :).

Men oroa dig inte för sånna dumheter nu :), njut av att du är gravid. Önskar att jag var i din situation :). Det kommer säkert att gå jättebra den här gången ska du se. Håller tummarna för dig. Ska själv testa imorgon även om jag har bim på onsdag, vill lägga mig nu så att tiden går snabbt :wink:
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav E Maria 08 apr 2011, 19:54