-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
missfall, märker man innan?
10 inlägg • Sida 1 av 1
missfall, märker man innan?Jag är så rädd att få missfall igen. Eller förra gången fick jag MA som jag fick tabletter för att sätta igång...
Jag jobbar som lärare och är så skraj för att det ska hända när jag har en lektion, ni som haft missfall (inte MA), får man någon förvarning, eller är det bara pang och så massa blod? Får man ont först? Eller kommer det samtidigt?
Re: missfall, märker man innan?jag har haft ett MA och två MF. det börjar inte med någon störtblödning, utan oftast med blodiga flytningar och sedan sätter det igång..håller tummarna för dig!
Re: missfall, märker man innan?Hej E Maria, jag fick mf i vecka 8. Det började med små flytningar som övergick till blödningar och isamband med blödningen kom magsmärtor och sedan på kvällen fruktansvärt illamående. Det kommer inte på en gång, det kommer lite smygandes under en heldag. Du behöver nog inte oroa dig för dina lektioner (lika mycket/lite som för mens)
Men oroa dig inte för sånna dumheter nu MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: missfall, märker man innan?Jo, jag vet. Jag ska vara glad, Det är jag faktiskt!
Jag hoppas du får plus creadiem. Vi fick ju missfall nästan samtidigt, så tycker vi kan följas åt nu med
Re: missfall, märker man innan?Jag förstår att du är oroligt (och glad samtidigt).... Jag kommer säkert att känna likadant
Ja det hade varit roligt att följas åt... Såg att oktober var ingen bra månad för dig heller. Jag har varit lite ledsen de sista dagarna och tänkt att jag egentligen skulle föda i maj om allt hade gått bra.... Inte alls roliga tankar, särkillt när man inte ens är gravid nu. SÅ jag hoppas att jag åtminstone är gravid till 15 maj Skriver i BIM-april imorgon... Njut nu av varenda dag... Kram MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: missfall, märker man innan?Hej!
Jag har haft ett ma och två mf. Det två första var det precis som dom andra säger, blodiga flytningar i några dagar innan allt kom ut. Tredje gången var dock lite annorlunda. Fick väldigt snabbt ont i nedre delen av magen och efter ungefär 15 minuter började jag blöda. Men det forsade absolut inte. Inte så man ser på tv när man blöder igenom alla kläder, utan som en mens. Detta tror jag dock är ovanligt, att det kommer så fort. Kroppen brukar förvarna ett tag innan. Hoppas inte att jag har skrämt upp dig! Jag förstår att det är svårt att inte oroa sig. Men försökt att slappna av Håller tummar och tår för dig! Lycka till! Kram!
Re: missfall, märker man innan?Det behöver du som sagt inte oroa dej för att det ska göra. Kommer som sagt lite blodblandade flytningar först och sen som vid mens and so on...men så ska det inte bli för dej nu!
Vid mitt MA så kom det knappt nåt blod alls, inte ens med hjälp av tabletterna jag fick. Hade inget ont i de 3 v som fostret var dött men däremot när jag fick infektion pga att det inte kom igång av sej självt. Vid mitt MF så hade jag sammandragningar konstant i 3 dagar och hade småblött till och från hela graviditeten men inga mängder (mkt mindre en mens). 3:e dagen med sammandragningar så ökade de i styrka rätt som det var och då började det forsa blod. Men då var jag ju redan på sjukhuset eftersom jag redan förstått att nåt var fel. Så försök att njuta, det är svårt, men man kan ju inget göra mer än att leva i nuet och försöka slå bort de negativa tankarna. Positiv anda
Re: missfall, märker man innan?mina mf var också blodblandade flytningar först och sen kom det som mens. Första gjorde ont som jobbig mensvärk, men andra gjorde inte alls ont på samma sätt...
MEN vad roligt att du är gravid igen!!! Som nån skrev till mig när jag blev gravid igen nu sista gången. Ungefär nåt i stil med detta "du kan inte tänka att du bär på ett missfall, du bär på ett barn till motsatsen bevisats" och det har jag försökt tänka mycket på. Att om det händer som får jag ta det då och bearbeta då. Det ligger ju utanför min kontroll ändå. Men det är skitsvårt. jag var också orolig i början och kunde inte vara glad... men det släppte efter ett tag för mig efter några veckors kämpande med oro!
Re: missfall, märker man innan?Mitt missfall började också med blodblandade flytningar, och den stora blödningen, när allt kom ut, kom flera dagar efter att de blodblandande flytningarna startat.
Lycka till med graviditeten!
Re: missfall, märker man innan?STORT GRATTIS TILL ATT DU ÄR GRAVID
Mitt första ma fick jag bruna flytningar i ca 5 dagar i v 12, sen gjordes ett vul och man upptäckte ett ma, jag fick en skrapning dagen efter! Mitt ma satte alltså inte igång! Den andra gången fick jag brun flytning, strax därefter så blev det en sk ovanlig "filmscen" jag blödde livshotande genom kläder och blev nersövd urakut! Men nu tar vi nya tag och hoppas på många långa friska graviditeter!
10 inlägg • Sida 1 av 1
|