Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.
av Hajder 02 maj 2011, 11:25
Hej!!
tänkte fråga om någon kunde svara lite på mina frågor el lätta det lite för mig :( !! Jag var i v.7 +5 kom ut från sjukhuset i torsdags förra veckan! Jag var utomlands när jag började få små blödningar, jag prtade med min barnmorska hon sa de var normalt, sen efter söndag blev det värre och värre, slutade med att jag fick hamna på akuten utomlands sen ficka ja boka om min biljett och åka hem till swe själv!! Min man kom dagen efter då vi skulle kommit hem!! 4 dagar fick jag gå med smärta som man aldrig glömmer och ingen smärtstillande för det var risk!! Sen kom man till swe då visade det sig att det va vanlig missfall, nu har det slutat blöda, kommer lite lite när jag går på toa!! vill ha tid för återbesök men får inte förrän 17 maj!! Får panik!! jag har fortfarande ont men får ingen sjukskrivning alla säger det går över ta alvedon, känns som ingen förstår!! Fan e det med folk!!! Kan man börja träna igen med sin partner el ska man vänta?? på fredag ska jag ta blodprov för hormon-- kollar så värdet går ner!!
-
Hajder
- Nykomling
-
-
av Therese1983 03 maj 2011, 19:23
Beklagar verkligen ditt missfall. Jag fick mitt senaste missfall på en utlandsresa och drabbades av livshotande blödning som slutade i urakut skrapning under narkos, får rysningar bara jag tänker på det. uch vilken upplevelse.
Ja, det är inte lätt att bli förstådd när man mår sådär, smärta och rädsla, men tydligen ska man bara ta sig i kragen och gå vidare. Jag har inte heller fått ngn sjukskrivning trots 2 komplicerade missfall, båda med skrapning. Nu är jag gravid i v 21 och har haft blödningar hela graviditeten, men ska jobba heltid och ta hand om barnen, ingen sjukskrivning nu heller. Så jag förstår din frustration över detta. Stå på dig! Många styrkekramar!
Dotter född 2003 Son född 2004 Ma 24/2-2010 v 12 Ma 10/7-2010 ca v 10-12 Son född 2011  
-
Therese1983
- Alltid online
-
- BF: 110914
- Status: Gravid med barn nummer 3!
-
av sara_83 04 maj 2011, 16:49
Hajder: Usch, fy... jag lider med dig! Har precis själv råkat ut för missfall och det tär på en. Har varit hemma en vecka från jobbet nu. Måste gå tillbaka imorgon. Tror det kommer vara bra för mig. Få tankarna på annat och gå vidare ännu mera. Förstår att det är jobbigt med smärtan Jag fick råd om att vänta tills första mensen har kommit. Sen förstår jag inte riktigt, för man får ha sex när de slutat blöda men inte försöka få barn... Det kan ju ta typ 30 dagar innan mensen kommer tillbaka har jag hört...vem orkar vänta?
-
sara_83
- Stammis
-
- BF: 120505
-
av blomman&biet 04 maj 2011, 17:05
Hallå Gå till en läkare och se till att få en sjukskrivning, är man dålig så är man. Har man ont och är i ett sånt skick att man inte orkar jobba så ska man ha möjlighet att vara hemme den tiden som kräfs. Läkarens jobb är att skriva ett tydligt och bra läkarintyg vilket många inte är så bra på. Jag lider med er när jag läser vad som hänt er, klart att ni borde kunna få några veckor sjukskrivning. Har man inte ont eller mår dåligt kan det vara det bästa att återgå så fort som möjligt. Vad är det för fel på era läkare är det första som slår mig, gå igen och var väldigt tydlig om det är möjligt. Styrkekramar till er.
-
blomman&biet
- Stammis
-
-
av Gotland 04 maj 2011, 20:03
Låter inget kul det du skriver. Folk förstår inte det du går igenom. Dom som aldrig upplevt ett mf har inte en aning. Och inte ens jag som själv haft 2 st förstår. Mf upplevs så olika för alla. Det du beskriver stämmer inte alls med hur jag minns mina mf. Men även om man inte förstår så måste man visa förståelse för att det är svårare psykiskt och fysiskt för vissa. Man upplever saker på olika sätt. Stora kramar till dig!!! sara_83 skrev:Hajder: Usch, fy... jag lider med dig! Har precis själv råkat ut för missfall och det tär på en. Har varit hemma en vecka från jobbet nu. Måste gå tillbaka imorgon. Tror det kommer vara bra för mig. Få tankarna på annat och gå vidare ännu mera. Förstår att det är jobbigt med smärtan Jag fick råd om att vänta tills första mensen har kommit. Sen förstår jag inte riktigt, för man får ha sex när de slutat blöda men inte försöka få barn... Det kan ju ta typ 30 dagar innan mensen kommer tillbaka har jag hört...vem orkar vänta?
Du bör inte ha sex innan du slutat blöda pga infektionsrisken. Och börja bebisverkstan direkt igen är helt ok, men läkare och bm tycker ofta att man ska vänta en mens så man har nåt att räkna den ev nya graviditeten ifrån. Men alla gör självklart som dom vill När vi väntade så slutade det med mf igen. Då försökte vi bli gravida igen direkt och det slutade med en underbar liten flicka. Vi hade ändå nåt att räkna ifrån eftersom jag använde ältest. Så jag vet precis när jag blev gravid trots att det inte fanns en mens att räkna ifrån.

-

Gotland
- Alltid online
-
- BF: 120120
- Status: Gravid mamma
-
av förstagångare 04 maj 2011, 23:08
Beklagar ditt MF, vet precis hur hemskt det är. Fick ett MA/MF i maj för ett år sedan. Jag hade dock inte ont alls, varken under MA eller efteråt. Så sjukhuset fick närmast tvinga i mig 2 värktabletter när jag skulle göra medicinsk abort för att få ut resterna. Men det var de enda värktabletterna jag behövde. Blödde i ca 14 dagar, som mens de första 5-6 dagarna, sen mindre och mindre. Min läkare rekommenderade att vänta en mens innan vi provade igen. Min mens kom 6 veckor efter MA. Så det är normalt att det kan ta lång tid innan mensen kommer igen. Jag var sjukskriven 2 dagar, och det bästa för mig var att komma tillbaka på jobbet. Om jag skulle ha varit hemma skulle jag bara ha grubblat och varit ledsen. Jag behövde komma ut bland folk. Men det är ju olika för alla.
 MA 7+5
-
förstagångare
- Alltid online
-
- Status: Stolt mamma till finaste Elsa
-
av Hajder 05 maj 2011, 22:47
Oh Tack alla för erat stöd!! Jag var på jobbet i måndags nu i veckan och det gick inte bra!  Jag jobbar bara natt och står mest själv vid en maskin så det gjorde inte saken lättare för mig psykiskt el fysikskt!! Först att man tänkte mycket och för det andra att det tunga jobbet gjorde inte det lättare för mig! Jobbar med metall såå det tar på krafterna!! Tisdag gick jag till vårdcentralen, så jobbigt när man beställde tid, alla frågor!! vet inte om det är mitt humor el människor det är fel på, men hon som bokade tid frågade mer än min läkare!! Tillslut fick jag 1v helt sjukskrivning och 1 vecka halvtid!! Jag ska nog vara nöjd med det, när jag läste er brev ska jag absolut inte gnälla!! Jag förstår inte att folk ser det så enkelt, och inte förstår oss kvinnor att alla är olika och olika känsliga, Jag har fortf- svårt och känner mig ensam!! Låter kanske konstigt men jag känner såå.. Jag har fortf- ont igår föll jag ihop av smärtor och har väldigt lågt blodtryckt som gör saken värre!! Sen att alla säger ohhh vad blek du är gör inte saken bättre!! Imorgon ska jag till vårdcentralen för att ta blodprov Hormon- nånting för kolla om det har sjunkit, 3g nu,,,så håller tummarna,,,, Ringde gyn idag, jag blöder inte men har bara massa jävla värk!!!  Mitt urin är mörkt än normalt precis som jag hade innan mitt missfall och jag får inte tid hos gyn- förrän 17 maj!!! Såå jobbigt med all tid att vänta!! Dummmmmm  som man är hade min man och jag sex i onsdags för jag hoppas och vill snabbt försöka igen, men samtidigt tänker man faaaannn ta det lugnt!!! Jobbigt med alla svar- läkare säger det är oki, barnmorska säger vänta!! Vem ska man tro på? Vågar ju inte lita på någon!! Tack alla igen för ni delar med er!! <3
-
Hajder
- Nykomling
-
-
< Återgå till Missfall
|