Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Misstänker graviditet, hjälp?

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Misstänker graviditet, hjälp?

Inläggav paap 14 nov 2011, 23:06

Önskar att någon kan hjälpa mig att få lite klarhet i detta, har mailat flera "experter" på olika sidor, men svaren kommer ju inte så snabbt som man hoppas.

I alla fall, den 9 november hade jag och min kille sex, som vanligt använde vi kondom och ingenting sprack vad jag kände av i alla fall. Dock så rann en del sperma ut när han drog ut penisen. Eftersom att jag brukar ha ägglossning runt den 12:e tror jag (oregelbunden cykel) blev jag lite misstänksam, kan det vara så att några spermier smitit ut? Kändes som det mest var på utsidan det rann ut. Jag har inte tagit något dagen-efter-piller eftersom jag är väldigt rädd för bieffekterna. Hade kondomen gått sönder är jag säker på att min pojkvän hade sagt det eftersom att han absolut inte vill ha barn än på många år (vi är båda 18). Alltså, sperma rann ut när han drog ut den, finns det risk att spermier också tagit sig in i slidan?

Om nu så är fallet, så borde jag vara befruktad nu, förutsatt att jag hade ägglossning den 12:e, vilket jag är osäker på eftersom jag vanligtvis får extremt ont i brösten mellan ÄL -> mens, men inte denna gången. Kan det vara ett tecken?

Rörigt som tjyven, men jag hoppas att någon förstår och kan ge mig lite klarhet.
paap
Nykomling

Re: Misstänker graviditet, hjälp?

Inläggav Gotland 15 nov 2011, 12:40

Vänta 10 dagar och gör ett gravtest. Ingen här kan svara på din fråga, visst finns "risken" att du är gravid. Om man aktivt försöker bli med barn och prickar äl så är det 25% chans att man blir gravid, ungefär.
Men det enda du kan göra är att stå ut 10 lååånga dagar och testa.
lycka till!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav paap 15 nov 2011, 14:58

Tack för ditt svar!

Japp, tror jag väntar på att mensen kommer, försöker tänka på annat. Skulle jag vara det skulle jag dock bli glad, älskar barn och vill bli en ung mamma.
paap
Nykomling

Inläggav paap 16 nov 2011, 21:52

Har nu ett nytt problem.
Vet fortfarande inte om jag är gravid men brösten ömmar inte än, som de brukar. I alla fall berättade jag för min pojkvän att jag misstänkte detta, han hade tydligen inte märkt att kondomen läckt.. Han blev förkrossad och sa att han verkligen inte är redo över huvudtaget, att hans föräldrar kommer slänga ut honom (de kommer från en annan kultur) och en massa annat.

OM jag nu skulle vara gravid, vad sjutton ska jag göra då? Jag tror inte att jag skulle klara att genomgå en abort, skulle ångra mig resten av livet. Så vad gör man? Jag tror inte att han skulle lämna mig, han är verkligen inte den typen. Men däremot skulle han var extremt olycklig.. Vill inte utsätta honom för detta, förlora honom ELLER göra abort, vet varken ut eller in..

Behövde skriva av mig lite.
paap
Nykomling

Inläggav Tira 29 nov 2011, 18:28

Hur har det gått för dig? var det negativt testet?
Användarvisningsbild
Tira
Alltid online

< Återgå till Ägglossning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm