-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Mitt lilla namn dilemma!
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Mitt lilla namn dilemma!Kan man döpa andra barnet till första barnets mellannamn? Det blir ju jätteknasigt tycker jag, men samtidigt så älskar jag min dotters mellannamn och vill väldigt gärna använda det. , Men nej, det blir väl dumt??
Re: Mitt lilla namn dilemma!Hmm, jag vet inte, det känns som att man vill ha ett helt eget namn på nästa barn..kanske jag överdriver lite, hehe, jag får fundera!!
Re: Mitt lilla namn dilemma!Men båda benen kan ha samma mellannamn? Det har jag ock min syster....
Re: Mitt lilla namn dilemma!Det gör väl egentligen ingenting. Du kanske kan ge det andra barnet ett namn extra som kompensation
Re: Mitt lilla namn dilemma!Det är faktiskt rätt tråkigt att döpa syskon till samma namn, oavsett om det är tilltalsnamn eller bara andranamn. Det röstar jag emot.
Re: Mitt lilla namn dilemma!Jag tycker också att man kan använda samma namn, tänk bara hur många som heter Maria tex!
Re: Mitt lilla namn dilemma!Klart man kan! Min dotter heter Lily Luna Leia, och om vi får en tjej till nån gång så kommer hon få heta Luna!
Re: Mitt lilla namn dilemma!Vår dotter heter Malva Lily Isabella. Lily var vårt andrahandsval (om hon inte hade sett ut som en Malva) & således också vårt förstahandsval till en eventuell andra dotter. Men nu vet vi inte riktigt... det känns lite trist liksom. Men, jag själv har bara ett "eget" namn (förnamnet). Mitt andranamn är min lillasysters förnamn och mitt tredjenamn är min mammas förnamn. Det störde mig när jag var yngre; att min syster hade två "egna" mellannamn och jag inget, men det är ju absolut inget som stör mig nu
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|