Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Moderkakan

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Moderkakan

Inläggav succubusan 14 nov 2007, 00:08

Min moder säger att det gjorde ondare att få ut moderkakan än barnet (vet inte om det var mig hon menade eller mina bröder, spelar inte så stor roll i sammanhanget)

Hur funkar det där egentligen?

Man föder barnet och sen kommer "kakan" efter hur länge?

Gör det också ont?

Låter illa om moderkakan gör mer ont än själva bäbisen....den är väl inte såååå stor..

Mycket nyfiken på svar så bring it on ladies!
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav anettejohansson 14 nov 2007, 06:41

Moderkakan gjorde absolut inte lika ont som att få ut bebisen... Kommer knappt ihåg hur de kändes hade ju bebis på magen då =)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online

Inläggav secretgirl 14 nov 2007, 10:04

min moderkaka kom ut 10 min efter vickie. o det kan jag säga, jag kände den knappt, den bara slank ut..
Bild
-----------------------
Vicktoria- 2006
Emilia- 2008
Annica- 2009
Emil- 2011
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Inläggav shoegal 14 nov 2007, 12:11

Jag kände ingenting när moderkakan kom ut faktiskt! Kommer ihåg att jag låg där med Elis på magen och så sa BM "nu är det dax för att krysta ut moderkakan" och så krystade jag lite och hon drog (tror jag) och vips så var den ute. Kändes ingenting!
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav emilie kinhult 14 nov 2007, 12:19

ja kommer inte ihåg när kakan kom ut, ja va helt inne i att titta på bella.
man får en spruta i armen efter bebisen har kommit ut (kommer inte ihåg sprutan) så moderkakan släpper livmodern.
snosa på ditt barn och njut av att äntligen få träffa din älskling. du kommer nog inte att känna av moderkakan.
lycka till
emilie kinhult

Inläggav MissGanja 14 nov 2007, 12:27

Jag tyckte inte själva födandet gjorde ont alls trots att jag inte hade någon bedövning. (Om man krystar på rätt sätt så ska det inte heller göra ont berättade en sjuksköterska jag känner som ska utbilda sig till barnmorska).

Och moderkakan, nej, de gjorde inte heller ont alls när den kom ut :)

Smärta är så olika för alla och det går inte heller i arv. Min mamma tyckte förlossningen gjorde jätteont t.ex. trots att hon hade bedövning.
BildBild
MissGanja
Alltid online

Inläggav fia-lotta 14 nov 2007, 12:32

Nej, den bara slank ut... gjorde inte ett dugg ont... sen kan det ta olika tid med den för olika personer... min kom i princip direkt efter bebisen....
Bild
Användarvisningsbild
fia-lotta
Alltid online

Inläggav Skumpan 17 nov 2007, 23:58

Det gjorde visst ont!!!! :shock: helskotta säger jag bara 8) ...jag var så öm så varenda liten rörelse gjorde ont, så när dom bad mej krysta ut kakan så drog dom lite, men jag skrek rätt ut så dom avvaktade lite...men den borde ju komma ut inom en inte allt för lång tid...så efter en stund så var dom på mej igen...och tröck å masserade magen för att få ut den...sen krystade jag lite...och ja kände när den kom ut..de var som en stor geleklump som pressade sej ut genom mitt brinnande hål=AJ!Så de jag sa då var ungefär " Åt helvete med dom som säger att de inte känns när kakan ska ut!"..haha :D
Bild[
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm