-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Moderkakan
8 inlägg • Sida 1 av 1
ModerkakanMin moder säger att det gjorde ondare att få ut moderkakan än barnet (vet inte om det var mig hon menade eller mina bröder, spelar inte så stor roll i sammanhanget)
Hur funkar det där egentligen? Man föder barnet och sen kommer "kakan" efter hur länge? Gör det också ont? Låter illa om moderkakan gör mer ont än själva bäbisen....den är väl inte såååå stor.. Mycket nyfiken på svar så bring it on ladies!
Moderkakan gjorde absolut inte lika ont som att få ut bebisen... Kommer knappt ihåg hur de kändes hade ju bebis på magen då =)
min moderkaka kom ut 10 min efter vickie. o det kan jag säga, jag kände den knappt, den bara slank ut..
Jag kände ingenting när moderkakan kom ut faktiskt! Kommer ihåg att jag låg där med Elis på magen och så sa BM "nu är det dax för att krysta ut moderkakan" och så krystade jag lite och hon drog (tror jag) och vips så var den ute. Kändes ingenting!
ja kommer inte ihåg när kakan kom ut, ja va helt inne i att titta på bella.
man får en spruta i armen efter bebisen har kommit ut (kommer inte ihåg sprutan) så moderkakan släpper livmodern. snosa på ditt barn och njut av att äntligen få träffa din älskling. du kommer nog inte att känna av moderkakan. lycka till Jag tyckte inte själva födandet gjorde ont alls trots att jag inte hade någon bedövning. (Om man krystar på rätt sätt så ska det inte heller göra ont berättade en sjuksköterska jag känner som ska utbilda sig till barnmorska).
Och moderkakan, nej, de gjorde inte heller ont alls när den kom ut Smärta är så olika för alla och det går inte heller i arv. Min mamma tyckte förlossningen gjorde jätteont t.ex. trots att hon hade bedövning.
Det gjorde visst ont!!!!
[
8 inlägg • Sida 1 av 1
|

[