molande värk

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

molande värk

Inläggav Cattiz 04 sep 2008, 17:58

Har en fundering...eller ganska många egentligen, men speciellt en just nu. :)
Jag hade ägglossning runt 30-31aug ungefär (hade inga stickor men känningar så jag vet på ett ung). Nu sen den 2sept har jag haft ordentligt molande typ "mensvärk" i tjejmagen. jag har vanligtvis inte mensvärk alls mer än första mensdagen och det här är i klass med det om inte mer ihållande. Det är inte så att det kommer och går heller utan det är konstant. Nu har det pågått i tre dagar och ingen mens har dykt upp. Borde ju inte ha mens då detta startade på dag 17, men tycker det är underligt. Är det någon som har haft likadant direkt efter ägglossning? vad kan det vara? är det mensen som är på G redan? hoppas inte :(
Bild

Bild
Mf 25/9- 08 v.5+5
Mf 26/11 -08 V. 5
Användarvisningsbild
Cattiz
Alltid online

Re: molande värk

Inläggav girlie_girl 04 sep 2008, 19:23

JA nu får ni svara för jag är exakt i samma sits. borde haft ägglossning för någon dag (beroende på om den kommit igång som vanligt efter att jag slutat med p piller) och vet att vi prickat den med tanke på att vi har sex varannan dag. Nu har jag oxå fått molvärk eller typ som mensvärk, är lite gasig och inte mig själv. Blev även yr på jobbet igår när jag bara satt ner. Fast iofs vet ju ej om det är för att jag slutat med p piller för två och en halv vecka sedan. Har ej fått ngn mens heller. Snälla skriv! O bra att du startade denna tråd!
Bild

Bild
girlie_girl
Alltid online

BF: 110421

Inläggav Mika79 04 sep 2008, 19:25

3 dagar efter ÄL fick jag molande värk i magen. Sen tillkom det fler och fler grav symptom. Och visst var jag gravid när jag sedan testade BIM-1.

Håller tummarna att det är samma sak för dig! :)
BildBildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Mika79
Alltid online

BF: 090120

Inläggav Cattiz 05 sep 2008, 16:45

Mika79; ok, kan ju hoppas att det är det. har ingen större förhoppning förrän om jag skulle plussa men lite kan man ju våga hoppas iaf. (blir så besviken varje gång) Nu idag har jag blivit lite öm i brösten och jag har mått illa till och från. Ibland kan man ju inbilla sig att man mår illa för att man så gärna vill, men idag har jag verkligen mått illa. Var inne på toaletten 2ggr på jobbet utifall att man skulle behöva spy (kändes så), men det gjorde jag ju inte då. Hade tänkt att springa hem från jobbet idag men sprang ca 500m och fixade inte mer...hmm...!
Lite konstigt är det för om jag om jag vore gravid så borde jag ju inte må illa redan nu, eller? jag är ju isf bara i v 3(+5). någon som har någon idé?
Bild

Bild
Mf 25/9- 08 v.5+5
Mf 26/11 -08 V. 5
Användarvisningsbild
Cattiz
Alltid online

Inläggav PrickigGiraff 05 sep 2008, 17:13

Jag tror att du kan vara gravid om du mår illa, även om det är tidigt. Jag mådde illa nästan direkt tror jag. Jag började misstänka att jag var gravid och gjorde test nån dag innan jag skulle fått mens. Då hade jag mått illa i en vecka eller nåt..
PrickigGiraff
Nykomling

Inläggav Cattiz 05 sep 2008, 17:19

PrickigGiraff; Var du ganska konstant illamående då eller var du som jag att det kommer och går under dagen? men att man hela tiden går och känner sig lite "konstig" och inte som vanligt.
skrev fel förut.. är bara i v 3 ganska så precis.
Bild

Bild
Mf 25/9- 08 v.5+5
Mf 26/11 -08 V. 5
Användarvisningsbild
Cattiz
Alltid online

Inläggav Ejin 05 sep 2008, 17:26

just molande mensvärk ett tag innan bim (riktigt kraftig t.om) har varit symptomen vid båda mina graviditeter (inte den som slutade i tidigt mf dock men den var ju fel från början så) så jag tror absolut på att de kan va nått--- de var de enda ja kände... inte ens ömma bröst eller nått så tidigt... bra mensvärk så man trodde att den var på g vilken sek som helst... men den har inte kommit än ca 20 v senare :D
BildBild

Ma sep-07 V 11
mf Jan-08 V 4
Ejin
Alltid online

Inläggav Cattiz 05 sep 2008, 17:35

ja man får väl hoppas, är ju en vecka kvar till BIM så man får väl hålla ut och se om man får mer symtom eller om det var falskt alarm. Känns dock inte så, men som jag sa tidigare, vågar inte hoppas för mkt. :?

Tack för allas svar! :)
Bild

Bild
Mf 25/9- 08 v.5+5
Mf 26/11 -08 V. 5
Användarvisningsbild
Cattiz
Alltid online

< Återgå till Bli gravid

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm