-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Molande värk försvann?
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Molande värk försvann?hejsan jag är nu gravid i vecka 7+6. i några veckor har jag haft molvärk,mest på kvällarna,vet att det är för livmodern växer så det har bara varit tryggt för mej att känna den värken, MEN nu gör jag inte det längre! endast ytterst pyttepyttelite.det avtog för en vecka sen.då hade jag haft det jättemkt i några veckor. är ju förstås orolig nu,och rädd att nåt hänt med bebisen.alla symtom jag hade avtog ungefär samtidigt med.är detta normalt så tidigt i graviditeten?
Re: Molande värk försvann?Symptomen brukar komma och gå lite som det vill under graviditetens gång, så upplevde iaf jag det. Så länge du inte får jätte ont eller någon blödning är det säkert ingen fara.
Och visst MA förekommer, men som tidigare sagt de brukar komma och gå... Är du jätte orolig så hör av dig till en/din bm.
Re: Molande värk försvann?tack för snabbt svar nu känner jag mej lite lugnare
Re: Molande värk försvann?Jessica: Jag har precis gått in i v7 och precis samma sak har hänt mig. har googlat runt överallt tror jag. Har i ett par veckor haft tydliga känningar i livmodern både på dagarna och på kvällarna. Helt plötsligt inget alls. alla symptom försvann, lite ömmande bröst. (kanske önsketänkande från min sida). Är jätteorolig.
Hoppas och ser fram emot att du uppdaterar oss med goda nyheter om dig och den lilla
Re: Molande värk försvann?Kanske ska tillägga att jag hittade några inlägg om att flera st hade känt så i v8-v10 men fått dubbelt med symptom efteråt.
Re: Molande värk försvann?hej MCS87! jag har googlat runt som en galning jag me!
Re: Molande värk försvann?Hej!
Symtom kan komma och gå så det är inget att oroa sig för, det är inget ni kan göra ändå, men jag förstår oro för jag var orolig som f*n själv. Jag hade som mensvärk fram till vecka 7-8 sen avtog det och även det lindriga illamående som jag hade avvtog. Sedan i vecka 9 kände jag lite av mensvärk på kvällarna igen och lite lite illamående, jag blev klart jätte glad, men sen avtog det igen efter några dagar och jag kände ingentlig alls efter det. Var på KUB i torsdags och blev skräcklsagen när jag inte så fostret röra på sig, men allt såg bra ut När jag fick mf förra gången så slutade mina symtom plötsligt, sen kom värsta illamående och jättestark mensvärk (som jag aldrig haft tidigare). Så det är väldigt svårt att avgöra något bara utifrån symtom. Lycka till. MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: Molande värk försvann?tack för svar creadiem. idag känner jag av lite molande värk typ runt höfterna och runt om mot ryggen.
Re: Molande värk försvann?Jag har haft känningar i ryggen nu på kvällen. vet inte varför. men jag tror också på att det är bäst att försöka hålla lugnet..hoppas att vi har spökveckor redan nu :p
Jag sa till min syster och väninna i torsdags (då min livmoder har trilskats under hela grav.) " ska jag behöva känna mensvärk i 9 månader?!" nu finns det inget hellre jag vill, bara för att känna att allt står rätt till. Men jag hoppas verkligen att det ska gå vägen. Lycka till !!
Re: Molande värk försvann?jodå,vi får intala oss själva att det kommer gå vägen
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|