Madeleine Kil...

Det verkar som din ägglossning inte blivit regelbunden än efter at...

Barnmorskan

Molande värk försvann?

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Molande värk försvann?

Inläggav jessica25 19 apr 2012, 12:52

hejsan jag är nu gravid i vecka 7+6. i några veckor har jag haft molvärk,mest på kvällarna,vet att det är för livmodern växer så det har bara varit tryggt för mej att känna den värken, MEN nu gör jag inte det längre! endast ytterst pyttepyttelite.det avtog för en vecka sen.då hade jag haft det jättemkt i några veckor. är ju förstås orolig nu,och rädd att nåt hänt med bebisen.alla symtom jag hade avtog ungefär samtidigt med.är detta normalt så tidigt i graviditeten? :(
jessica25
Stammis

Re: Molande värk försvann?

Inläggav smulan_88 19 apr 2012, 13:33

Symptomen brukar komma och gå lite som det vill under graviditetens gång, så upplevde iaf jag det. Så länge du inte får jätte ont eller någon blödning är det säkert ingen fara.

Och visst MA förekommer, men som tidigare sagt de brukar komma och gå... Är du jätte orolig så hör av dig till en/din bm.
Bild

Längtan efter ett syskon till Louise är stor! <3
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav jessica25 19 apr 2012, 13:38

tack för snabbt svar nu känner jag mej lite lugnare :)
jessica25
Stammis

Inläggav MCS87 22 apr 2012, 13:17

Jessica: Jag har precis gått in i v7 och precis samma sak har hänt mig. har googlat runt överallt tror jag. Har i ett par veckor haft tydliga känningar i livmodern både på dagarna och på kvällarna. Helt plötsligt inget alls. alla symptom försvann, lite ömmande bröst. (kanske önsketänkande från min sida). Är jätteorolig.

Hoppas och ser fram emot att du uppdaterar oss med goda nyheter om dig och den lilla :)
MCS87
Stammis

BF: 211212

Inläggav MCS87 22 apr 2012, 13:20

Kanske ska tillägga att jag hittade några inlägg om att flera st hade känt så i v8-v10 men fått dubbelt med symptom efteråt.
MCS87
Stammis

Inläggav jessica25 22 apr 2012, 15:40

hej MCS87! jag har googlat runt som en galning jag me! :) jag har endat lite ömma bröst,och är hemskt andfådd (vart länge) men det är de enda. längtar till mitt kub test den 22a maj.men långt kvar ju :? . enligt googlen har ju fler avtagande symtom när de börjar närma sej v.9.10. v.10 kallas tydligen spökveckan,för att symtomen brukar försvinna helt. när jag väntade första barnet var jag inte ett dugg orolig för nåt.och då hade jag inga symtom överhuvudtaget.pyttelite illamående när jag borstade tänderna bara. nu e ja skraj för missfall o dagarna går så sakta fram tills det blir dags för v.12 :x men vi får nog sluta oroa oss tror jag o va tacksamma för att vi har en bra graviditet.inte alla som har det :wink: v.8+2 idag! mina symtom avtog oxå v.7 btw :shock:
jessica25
Stammis

Inläggav Creadiem 22 apr 2012, 16:30

Hej!
Symtom kan komma och gå så det är inget att oroa sig för, det är inget ni kan göra ändå, men jag förstår oro för jag var orolig som f*n själv.

Jag hade som mensvärk fram till vecka 7-8 sen avtog det och även det lindriga illamående som jag hade avvtog. Sedan i vecka 9 kände jag lite av mensvärk på kvällarna igen och lite lite illamående, jag blev klart jätte glad, men sen avtog det igen efter några dagar och jag kände ingentlig alls efter det. Var på KUB i torsdags och blev skräcklsagen när jag inte så fostret röra på sig, men allt såg bra ut :D.

När jag fick mf förra gången så slutade mina symtom plötsligt, sen kom värsta illamående och jättestark mensvärk (som jag aldrig haft tidigare). Så det är väldigt svårt att avgöra något bara utifrån symtom.

Lycka till.
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav jessica25 22 apr 2012, 17:23

tack för svar creadiem. idag känner jag av lite molande värk typ runt höfterna och runt om mot ryggen. :? googla är ju inte så bra heller egentligen. kan ju bli ännu mer orolig av det.och är man orolig hela tiden mår ju inte bebisen bra heller. oroar man sig mkt är risken för missfall större vad jag förstått.
jessica25
Stammis

Inläggav MCS87 22 apr 2012, 19:19

Jag har haft känningar i ryggen nu på kvällen. vet inte varför. men jag tror också på att det är bäst att försöka hålla lugnet..hoppas att vi har spökveckor redan nu :p
Jag sa till min syster och väninna i torsdags (då min livmoder har trilskats under hela grav.) " ska jag behöva känna mensvärk i 9 månader?!"
nu finns det inget hellre jag vill, bara för att känna att allt står rätt till. Men jag hoppas verkligen att det ska gå vägen. Lycka till !!
MCS87
Stammis

Inläggav jessica25 22 apr 2012, 19:29

jodå,vi får intala oss själva att det kommer gå vägen :) Lycka till du me!!
jessica25
Stammis

Nästa

< Återgå till Första trimestern

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm