Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Molvärk - erfarenheter??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Molvärk - erfarenheter??

Inläggav Sippan82 23 jan 2011, 13:09

Hej!
Jag är en tjej på 29 år som försöker att bli gravid. Jag gjorde en abort för två år sedan och är därför lite nojjig över att det kanske inte kommer att funka som vi hoppas..

Jag är lite osäker på när jag har ÄL, men säg någon gång mellan den 13-17/1. Jag och sambon prickade inte in med flit, det blev som det blev.
Jag beräknar på ett ungefär att BIM ska komma 1/2.
Nu är det så att jag har sedan igår molande värk i nedre delen av magen. Stundtals så är det nästan som att det hugger till en aning. Inte obehagligt på något sätt, men det klart man undrar ju..

Är det någon som vet, någon som har varit med om samma symptom? Jag vill ju så gärna att det ska vara ett plus men är rädd för att jag hoppas för mycket..
Tacksam för alla svar!!

//Jenny
Sippan82
Nykomling

Re: Molvärk - erfarenheter??

Inläggav förstagångare 23 jan 2011, 13:20

Att du har gjort abort har ingen betydelse. Du ska nog få ditt plus förr eller senare.
Molvärken får man dras med från och till hela graviditeten, mest de första 3-4 månaderna ungefär. Det är helt normalt och ett gott tecken på att byggnadsarbetet är igång i kroppen :).

Snart kan du ta ett test för att se om det är plus. Jag plussade före BIM, så testa om en 5-6 dagar du ;). Lycka till
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav soffilina 23 jan 2011, 13:23

jag hade molvärk en vecka innan bim. trodde mensen skulle komma tidigt, men den kom aldrig. och resten är historia :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Gammelina 23 jan 2011, 13:27

Hej Sippan82, Fick missfall i november och blev sedan gravid direkt igen. Blev då snabbt varse eftersom jag kände igen symptomen sen förra gången. Hade symptom i ca 3 veckor innan jag testade possitivt så är nog mycket möjligt att det är molvärkar du känner. Håller tummarna för dig och hoppas jag får gratulera till ett plus. Om testet visar negativt så testa igen en vecka senare, för mig tog det tid innan det visade positivt. Min BM misstrodde mig t.o.m trots att jag hade symptom. Och kändes Jäääv..igt gött att jag hade rätt! :lol:
Bild
Gammelina
Stammis

BF: 120323
Status: Pluttens hjärtljud ljuv musik för själen.

Inläggav Sippan82 23 jan 2011, 14:50

Tack för svaren!
Det känns ju lite som att det kanske skulle kunna vara så att jag plussar, men min rädsla för att jag inte gör det är ju jätte stor..
Vi har ju inte försökt speciellt länge, men vi vill så gärna..!
Ska försöka sluta tänka och fundera så mycket och helt enkelt hoppas på det bästa!
Återkommer med resultat! =)
Sippan82
Nykomling

Inläggav Sippan82 24 jan 2011, 06:57

Hej igen!
Ni som har varit med om detta tidigare, hade ni några andra symptom också?
Många pratar om ömmande bröst men det har inte jag. Kanske lite tydligare blodådrar på brösten men det är allt..
Och ska den molande värken hänga i hela tiden? Min har nog trappats av en aning och det är mest därför jag undrar...
Sippan82
Nykomling

Inläggav förstagångare 24 jan 2011, 15:09

Min molvärk varierade mycket. Ena stunden kunde det vara som kraftig mensvärk, andra stunden märkte jag det inte. Vissa perioder kunde det gå flera dagar utan molvärk, andra perioder hade jag det hela tiden.
Hade ömma bröst nu och då, men absolut inte alla dagar. Alla har inte det.
Vissa går ju igenom graviditeten utan andra symptom än utebliven mens och rundare mage, andra har hela repertoaren...
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Inläggav Gammelina 24 jan 2011, 15:16

Min molvärk har oxå kommit och gått så det verkar vara helt normalt. Brukar ha mest på natten och bara stötvis på dagarna. Övriga symptom är minskad sexlust, trötthet, humörsvängningar, ständigt hungrig samt förkyld. Ja lite smått och gott. :)
Bild
Gammelina
Stammis

BF: 120323
Status: Pluttens hjärtljud ljuv musik för själen.

Inläggav Sippan82 24 jan 2011, 19:41

Hej allihopa!
Alltså inte trodde jag att man skulle få så bra och snabba svar här, all cred till er vill jag säga!

Jag tycker att det är skitjobbigt att bara vänta och vänta.. Hålla sig till tåls är inte min melodi i detta läget..
Får hoppas på att det jag känner resulterar i ett plus, men vill inte hoppas för mycket!

Tack för hjälpen hörrni!
Sippan82
Nykomling

Inläggav förstagångare 26 jan 2011, 22:18

Sippan82: jo du, här kan du alltid räkna med att få svar :), väldigt aktivt forum.
Det är jobbigt att vänta, jag lyckades inte med det, så jag testade typ varje dag tills jag fick mitt plus på BIM-2. Efter det testade jag typ varje dag i en hel vecka, bara för att se plusset bli starkare och starkare
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm