-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Muslimska flicknamn
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Muslimska flicknamnha ha, Duvan... Så roligt det måste ha blivit.
Tack smulan för tipset. En av mina bästa vänners mor heter Zahra och hon är jättesnäll så jag har goda erfarenheter av det namnet. Just nu är jag inne på namnet Tayyiba som betyder dygdig eller ångerfull (när man har gjort misstag, som alla människor gör). Tuva är gulligt. Jag gillar namn som får en att tänka på naturen. För mig är namn bra så länge de har en fin betydelse. Därför är mitt favorit "svenska" namn på en pojke wilgot, eftersom det kan betyda att man "vill gott", nu är det namnet inte aktuellt för mig ändå, för jag vill ha ett namn där det hörs att man är muslim, då det hjälper att stärka den religiösa identiteten och samhörigheten. Tack för tipset och lycka till. Dezert Rose: Ja jasmin skulle passa faktiskt. Vi får se om Gud vill, när den kommer ut vad den passar till. Kramar
Re: Muslimska flicknamnJag är inte gravid än (vad jag vet i alla fall
Vet inte hur lika de arabiska/turkiska/kurdiska namnen är egentligen.. men några flicknamn jag fastnat för är: Ela (turkiskt)/ Enwa (kurdiskt); betyder Eva (från bibeln) Min mamma heter Ewa så det skulle passa fint och är inte omöjliga för svenskar att uttala Estere (kurdiskt), kommer inte ihåg betydelsen, men är ett ganska internationellt namn ändå Hoppas ni kommer på några bra namn. Sen tror jag att man känner det rätta namnet när bebisen väl har kommit ^^
Re: Muslimska flicknamnHej Sera!
Hoppas att ni ska få ett friskt och sunt barn till kropp och själ. Ja Ela var mycket fint av de namnen. Det har även en fin betydelse på arabiska, då det betyder tecken på Guds existens eller mirakel, kan man säga. Det påminner ju också om det svenska namnet Ella som är gulligt på en liten flicka. Lycka till med namnval och allt. Men du och din fästman är inte muslimer eller? eller är kanske han det och inte du? Kram Faith and truth
Re: Muslimska flicknamnJa, han är muslim, men inte jag. Fast hans familj är inte praktiserande. Ja, jag har också fastnat för det namnet.. enkelt men betydelsefullt
Hoppas att erat barn blir friskt och sunt på alla sätt och vis också
Re: Muslimska flicknamnDezert Rose: Jag såg att du bor i huddinge( jag bor i flemingsberg ungefär) och är i min ålder och även en syster! Jag och min man försöker skaffa barn, Inshallah.
Jag och min man försöker hitta ett namn som vi båda tycker om, men det är svårt.
Re: Muslimska flicknamnav Deminue 20 apr 2011, 17:10
Dezert Rose: Jag såg att du bor i huddinge( jag bor i flemingsberg ungefär) och är i min ålder och även en syster! Jag och min man försöker skaffa barn, Inshallah. Jag och min man försöker hitta ett namn som vi båda tycker om, men det är svårt. Har du lust att byta mejl, känner tyvärr få systrar, vilka inte har barn eller är i det stadiet då man skaffar familj och barn. MVH hälsningar Iman Kolla din mail gumman/dina personliga meddelanden på "minbebis"! Kram!
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|