Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

mycket tankar..

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Inläggav Emsa 25 feb 2007, 18:12

Jag är bara i vecka 8 men jag ser helt klart mer gravid ut än vad jag är. Tarmarna är nog rejält svullna för mig! Det kan även bero på lite för mycket mat på sistone :D Jag är nämligen hungrig HELA TIDEN! Jag mår illa men är ändå hungrig. Konstigt...

Hade någon av er börjat gå upp i vikt redan i vecka 8? Jag har gått upp 1,5-2 kg och oroar mig lite att jag bara ska bli fet så här i början. Precis som alla andra drömmer jag om den där fina och vackra magen som står rakt ut (alltså inte att jag bara ska bli degig hela jag *ler*).
Emsa
Stammis

Inläggav Stina 25 feb 2007, 20:05

Jag har gått upp fem kilo säkert redan!! Vikten ska du inte oroa dig över tycker jag, man bör väl tänka lite smått på VAD det är man stoppar i sig :) Bättre o ta en smörgås istället för kanelbulle :) Idag har jag nallat i godislådan hela dan på jobbet, pizza till lunch o annat..... Det är helt sjukt! Får inte ångest för vikten utan mer vad det gör med kroppen, man blir ju så trött!

Köpte mysbyxor häromdan, skönt! Men skulle vilja hitta några fina mammabyxor.... När det blir en aningen varmare så kommer man ju kunna ha leggings o snygga tunikor, vi har jättefina på MQ :)
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Emsa 25 feb 2007, 20:25

Näe det är som du säger. Att man inte ska oroa sig! Jag är absolut inte rädd för att gå upp i vikt. Jag vill bara inte gå upp pga mat och inte pga bebisen i magen *ler*

Jag kan verkligen inte fatta att jag är så jävla sugen på mat och annat gott hela tiden! I vanliga fall behöver jag mat ofta och äter även ganska mycket (trots att jag inte är så stor) men nu är det groteskt :D

Jag förstår vad du menar med byxor! Det känns som om det är det enda problemet när magen börjar växa. Tröjor och annat känns lätt att hitta och jag tror även att jag kommer att kunna ha en del av mina vanliga toppar. Så du jobbar på MQ? Kul! Jag handlar nästan allt där faktiskt! I veckan har jag handlat en grön tröja med stora ärmar som jag kommer att kunna växa i. Den är jättefin!

Har kollat in lite i ditt krypin. Kommer du från Skellefteå? Det gör jag nämligen.
Emsa
Stammis

Inläggav Stina 25 feb 2007, 20:38

Heter den Deta jumper, tröjan?? :lol: Korta ärmar som är lite större vid magen. Finstickad?

Nej, men min farmor bodde där! O min pappa var därifrån! Var i skellefteå då då?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav acko 25 feb 2007, 20:54

Jag tyckte det gick att se att "livmodern" fick en speciell form liksom trekantig som stack ut på magen... men haha vem vet det kanske var hormon-tarmar jag såg :-)
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online

Inläggav Emsa 25 feb 2007, 22:09

Stina: tröjan kan nog heta så *ler* Den är rundhalsad och med vida ärmar som slutar just efter armvecket. Väldigt fin faktiskt!

Jag kommer från Skelleftehamn egentligen och min mamma,pappa och bror bor fortfarande kvar. Kul med någon som har varit i "schtaaaaan" :)

Vad fin din lilla tjej ser ut att vara förresten! En riktig snygging!
Emsa
Stammis

Inläggav kullagulla5 19 maj 2007, 19:59

hallå det är fösta gången för mig - jag har lite frågor - ursäkta om jag låter korkad! Men första besöket på MVC hur går det till? Och hur hanterar man fruktansvärt jobbiga föräldrar o äldre syskon som fortfarande tror man e 15 och ung o dum - detta gör så att jag e så himla rädd för att bräcka nyheten! Tacksam för råd o tips. Kram på er alla.
Bild
Användarvisningsbild
kullagulla5
Stammis

Inläggav Avva 19 maj 2007, 20:13

shit alltså jag är i vecka 18+6 o har gått i mammabyckor ett bra tag nu. men det var som mamma sa att eftersom jag var så smal innan så kan det bero mycket på det.. men men mysigt är det iaf. O då behöver man inte vara orolig över att allt ska "klämmas"
Har världens sötaste prins

Bild

Och en till på väg

Bild

Kärlek
Bild
Användarvisningsbild
Avva
Stammis

BF: 100216

Inläggav Hellacoptra 27 maj 2007, 13:15

Jag har tre månader kvar nu och magen går ju inte att dölja precis...trots allt kan jag fortfarande ha några av mina gamla byxor, har bara låga som sitter under magen :)

Gummisnodd och en sjal som täcker glipan funkar bra till dom gamla jeansen tycker jag. Här på landet är vi inte så nogräknade. Visst finns det en del fina mammakläder, men det känns trist att köpa sånt när det är så kort tid kvar också, kommer ju inte att användas så mkt...sparar nog slantarna tills jag kan köpa nya vanliga kläder igen istället!
Bild
Hellacoptra
Nykomling

Inläggav nita 27 maj 2007, 14:36

Jag är i vecka 23 och har köpt ett par mamma jeans ( på rea dessutom ) ;) .. Och dom e hur bekväma som helst!! Känns som att det räcker med ett par för min del då det gäller så kort tid, då nöter jag hellre på dom här jag köpt. Har köpt en del mamma linnen och så , men det är sånt som kommer funka även efter man fått barn! :)
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
nita
Alltid online

BIM: 120507

Föregående

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm