-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
mycket tankar..
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag är bara i vecka 8 men jag ser helt klart mer gravid ut än vad jag är. Tarmarna är nog rejält svullna för mig! Det kan även bero på lite för mycket mat på sistone
Hade någon av er börjat gå upp i vikt redan i vecka 8? Jag har gått upp 1,5-2 kg och oroar mig lite att jag bara ska bli fet så här i början. Precis som alla andra drömmer jag om den där fina och vackra magen som står rakt ut (alltså inte att jag bara ska bli degig hela jag *ler*).
Jag har gått upp fem kilo säkert redan!! Vikten ska du inte oroa dig över tycker jag, man bör väl tänka lite smått på VAD det är man stoppar i sig
Köpte mysbyxor häromdan, skönt! Men skulle vilja hitta några fina mammabyxor.... När det blir en aningen varmare så kommer man ju kunna ha leggings o snygga tunikor, vi har jättefina på MQ
Näe det är som du säger. Att man inte ska oroa sig! Jag är absolut inte rädd för att gå upp i vikt. Jag vill bara inte gå upp pga mat och inte pga bebisen i magen *ler*
Jag kan verkligen inte fatta att jag är så jävla sugen på mat och annat gott hela tiden! I vanliga fall behöver jag mat ofta och äter även ganska mycket (trots att jag inte är så stor) men nu är det groteskt Jag förstår vad du menar med byxor! Det känns som om det är det enda problemet när magen börjar växa. Tröjor och annat känns lätt att hitta och jag tror även att jag kommer att kunna ha en del av mina vanliga toppar. Så du jobbar på MQ? Kul! Jag handlar nästan allt där faktiskt! I veckan har jag handlat en grön tröja med stora ärmar som jag kommer att kunna växa i. Den är jättefin! Har kollat in lite i ditt krypin. Kommer du från Skellefteå? Det gör jag nämligen.
Heter den Deta jumper, tröjan??
Nej, men min farmor bodde där! O min pappa var därifrån! Var i skellefteå då då?
Stina: tröjan kan nog heta så *ler* Den är rundhalsad och med vida ärmar som slutar just efter armvecket. Väldigt fin faktiskt!
Jag kommer från Skelleftehamn egentligen och min mamma,pappa och bror bor fortfarande kvar. Kul med någon som har varit i "schtaaaaan" Vad fin din lilla tjej ser ut att vara förresten! En riktig snygging!
hallå det är fösta gången för mig - jag har lite frågor - ursäkta om jag låter korkad! Men första besöket på MVC hur går det till? Och hur hanterar man fruktansvärt jobbiga föräldrar o äldre syskon som fortfarande tror man e 15 och ung o dum - detta gör så att jag e så himla rädd för att bräcka nyheten! Tacksam för råd o tips. Kram på er alla.
shit alltså jag är i vecka 18+6 o har gått i mammabyckor ett bra tag nu. men det var som mamma sa att eftersom jag var så smal innan så kan det bero mycket på det.. men men mysigt är det iaf. O då behöver man inte vara orolig över att allt ska "klämmas"
Jag har tre månader kvar nu och magen går ju inte att dölja precis...trots allt kan jag fortfarande ha några av mina gamla byxor, har bara låga som sitter under magen
Gummisnodd och en sjal som täcker glipan funkar bra till dom gamla jeansen tycker jag. Här på landet är vi inte så nogräknade. Visst finns det en del fina mammakläder, men det känns trist att köpa sånt när det är så kort tid kvar också, kommer ju inte att användas så mkt...sparar nog slantarna tills jag kan köpa nya vanliga kläder igen istället!
Jag är i vecka 23 och har köpt ett par mamma jeans ( på rea dessutom )
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|