Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

mycket tankar..

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

mycket tankar..

Inläggav HannaTanT 14 feb 2007, 17:37

Kan det synas redan att man är gravid? Jag är i v. 12, vad jag har räknat ut eftersom jag inte har varit på inskrivning än så vet jag inte riktigt. Men inskrivningen sker på nu på mån, har längtat så, äntligen!!
Fast jag längtar mest tills man får se bebisen så man vet att allt står rätt till, jag är så nojig hela tiden. Livrädd för att när man får se den så är den död!! När jag inte mår illa blir jag rädd att de inte står rätt till, fast nu när jag mår illa önskar jag att de inte var så.:?
Är nog extra orolig eftersom jag hade en liten blödning förra veckan efter sex, men eftersom jag inte har haft ont (bara som små käningar då&då men inte riktigt ont) och det var en sån liten mängd blod tyckte barnmorskan att jag inte skulle oroa mig och höra av mig om det kom mer blod och jag fick ont. Men det känns som man oroar sig hela tiden. Gör inte ni de?

Jag tycker att min mage putar ut lite nu, byxorna går inte riktigt att knäppa igen lika smidigt. :P
Syns de redan?
Användarvisningsbild
HannaTanT
Stammis

Inläggav Tyka 14 feb 2007, 18:03

Det är väl tarmarna som svullnar av hormonerna... :roll:
Inte lika charmigt när man tänker på det.

Ta det lugnt. Det hör nog till att vara orolig. Jag var övertygad om att det skulle vara helt tomt i magen på ultraljudet, att det skulle uppdagas att jag var skengravid :oops: Såg löpsedlarna framför mej liksom.

Oron verkar aldrig släppa (och inte blir det bättre när bebben är utanför magen kan jag tänka...) men det är nog sunt!
Användarvisningsbild
Tyka
Stammis

Inläggav Whiplashmamma 14 feb 2007, 18:51

Jag kan också ha en liten blödning efter sex :oops: Men det är för att jag har så sköra slemhinnor! Det har säkert du också - inget att oroa sig för!
Visst är det konstigt? man ororar sig direkt bara man får reda på att man väntar barn... men det tror jag beror på att man "gör sig redo för ett liten".

Kan tala om att man oroar sig ändå mer när de väl är födda.... Tänk hur det ska bli när de är tonåringar! hua..
Sladdisen beräknas komma i början av nov!
Användarvisningsbild
Whiplashmamma
Alltid online

Inläggav sara_and 14 feb 2007, 21:03

Klart att magen kan synas i v 12. Jag tillhör dem det syns direkt på
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sara_and
Alltid online

Inläggav Asa 14 feb 2007, 21:10

Jag är inte så orolig att något ska vara fel, men jag har tänkt ibland att det bara är inbillning! Men efter att jag fick höra hjärt ljuden blev det mycket verkligare! På mig syns det!
BildBild
Användarvisningsbild
Asa
Alltid online

Inläggav Plupp 15 feb 2007, 16:03

På mig syns det också! Jag har anvænt mammabyxor i 2 veckor nu, och det ær så skønt att magen får plats!
Nån mer som børjat med mammabyxor tidigt?
Bild
Plupp
Stammis

Inläggav Asa 15 feb 2007, 17:29

Jag har inte mammabyxor, men jag köpte för några veckor sedan, sportbyxor från H&M som har extra hög midja! Den ska vara nervikt, men man kan ju vika det så mycket man vill eller ha det helt upp! Om nån förstår vad jag menar! :wink:
Jag har fått köpa fler sport och mysbyxor! Kan inte alls ha vanliga byxor mer, "magen" säger ifrån!
BildBild
Användarvisningsbild
Asa
Alltid online

Inläggav HannaTanT 15 feb 2007, 18:27

min mage är inte heller så glad på att knäppa knapparna längre, men jag brukar köra me gummisnodd mellan så brukar de funka, mamma byxorna dröjer att tag till.

Idag fick jag en liten blödning igen, blev lika orolig. Så jag ringde och fick komma upp. Men som tur var va det inget missfall, jag fick se den lilla! de var jätte roligt, den rörde sig en massa och hjärtat klappa för fult! Så skönt att veta.
Men jobbigt att jag har lite småblödningar, och konstigt färgade flytningar. Fler som får så?
Doktorn sa att man inte viste var de berodde på, vissa har så bara. men de är ju jobbigt att man ska ha så.
BildBild
Användarvisningsbild
HannaTanT
Stammis

Inläggav Asa 15 feb 2007, 18:40

Jag läste här nånstans att någon hade små blödningar p.g.a. sköra slemhinnor!
BildBild
Användarvisningsbild
Asa
Alltid online

Inläggav Tyka 20 feb 2007, 22:30

Hade också velat att det syntes så tidigt! Mina braller var ju också knäppta med gummisnodd men jag tror inte att någon med säkerhet hade kunnat avgöra om det var pga graviditet eller för mycket pizza :lol:

Det här gällde mej som första-gångs-gravid alltså, antar att det syns tidigare o tidigare för varje graviditet :roll:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tyka
Stammis

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm