-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
När är lagom att berätta om graviditeten?
24 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Var på mottagning o gjorde UL när jag var 6+3. Då kunde man se hjärtslag. Frågade Dr. vad han ansåg när det var "safe" att berätta. Han sa att det inte fanns ngn anledning för oss att vänta till v.12 pga att hjärtslagen var bekräftade. Missfallsrisken sjunker visst hastig bara man vet att hjärtat börjat slå som det ska. Så vänta inte på MVC koll utan boka redan nu om du vill veta om allt står rätt till
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Våra närmsta vänner sa vi till samma dag
Föräldrarna dagen efter! Man vill ju ändå berätta, och folk blir ju så glada. Alla vet ju att det finns risk för missfall.... men chansen är ju större att det inte händer. Känner du för att säga till folk, do it! Jag höll på att svimma när vi berättade för föräldrarna... ![]() ![]()
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?brennpunkt:
Fick du göra UL så tidigt? Var det av någon speciell anledning, eller bokade du privat? Vi vill oxå göra UL så tidigt som möjligt. Jag är i vecka 6 ![]() ![]()
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Jag berättade för mina närmsta vänner & familj redan i vecka 6, killen lät sina nära och kära veta kort därefter och idag (v13+4) gjorde vi det helt offentligt
24 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|