-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
När är lagom att berätta om graviditeten?
24 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
När är lagom att berätta om graviditeten?Min sambo och jag är oense om när det är dags att berätta för nära och kära att vi är gravida. Är nu i V.6. Min sambo har inte riktigt fattat att han ska bli pappa...allt gick lite snabbt eftersom jag blev gravid på första försöket
När berättade ni? Kan BM ta reda på om allt är bra med bebis utan att göra UL? Mardrömmen vore ju att efter inskrivning tro att allt är ok men bebis är död i magen.
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Jadu det är väldigt svårt o bestämma när man ska säga nåt. Men vi berättade när jag var i 7 eller 8 veckan..Men visst man är rädd att det händer nåt. Men tänk inte på det..allt ordnar sig så länge man sköter sig. Är nu i vecka 14+5 så det går fort nu...grattis till beben...kram
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Ja det är jättesvårt, vi berättade för mina föräldrar och syrran med familj igår. Vi ska på bröllop nästa helg och då ska vi bo hos mina svärföräldrar i fyra dagar, så det blir svårt att dölja med tanke på hur man mår.
Plus att min sambo gärna vill berätta när vi är där, roligare än att berätta på telefon. Vi träffas inte så ofta pga att det är över 45 mil att köra. Det känns jätteskönt att ha berättat. Lycka till och hoppas ni kommer överens om när ni ska berätta
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Jag berättade för min mamma och pappa i vecka 12 och vänner fick vänta yttligare några veckor.
Hälsn Carina
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Det är inte helt lätt att bestämma när man ska berätta. Jag och min sambo hade samma åsikter som du och din sambo har. Han ville vänta.
Jag kände att jag ville berätta för min mamma så att jag kunde prata med henne eftersom hon har gått igenom samma sak innan. Jag sa till honom att jag berättar för mamma, gjorde det veckan efter gravtestet och hon blev så otroligt glad! Jag kände samma oro som du ifall något skulle hända. Men om något skulle hända så kände jag att de kunde vara skönt att prata med familen om det. Grattis till bebben i magen
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?jag mms:a gravtestet till mamma for att fa bekraftat plusset.sa dom fick veta direkt skulle vilja skrika ut det for hela varlden !
men mamma for mig ar ett valdigt viktigt stod
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Vi berättade när jag var i v 8
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Jag tycker att man kan berätta direkt för dom närmaste. Skulle det hända något kan man få bra stöd osv från dom. Är det "bara" vänner och bekanta kan det kännas bättre att vänta tills den mest kritiska tiden är över dvs v 13-15...
Jag berättade för mina föräldrar direkt, men sambon fick ju panik och lämnade mig också så jag "var tvungen" att berätta efter som jag kom bölandes hem till dom jätte sent på kvällen och dom undrade vad sjutton som hänt! ![]()
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?vi berättade för familjen när jag var i v 9 tror jag.. allt annat folk fick snällt vänta
Re: När är lagom att berätta om graviditeten?Vi berättade bara 3-4 dagar efter att vi fick veta, var då i v 6
Tycker att det är skönt att ha familjernas stöd _om_ något skulle hända. Min man tyckte att jag fick bestämma då det är jag som går igenom det och jag som har mycket frågor till min mamma och jag ångrar inte att vi berättade så tidigt.
24 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|