Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

När allt hopar sig..

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

När allt hopar sig..

Inläggav Belladonna 02 nov 2011, 14:07

I början av 2009 fick jag veta att jag har cellförändringar i underlivet samt att jag har hypotyreos, som grädde på moset fick jag i slutet av 2010 veta att jag dessutom har PCOS. Som puckad snorunge lyckades jag få klamydia ett par gånger och i dagsläget är jag precis över gränsen till överviktig. Det känns så hopplöst att jag någonsin ska bli gravid..

Min sambo är underbar, försöker peppa mig och så sent som igår klappade han mig på magen och önskade sina simmare lycka till, han är så gullig! Det var även han som tog kontakt med kvinnokliniken och ordnade så att de ringde upp mig, det resulterade i att vi ska få påbörja utredning trots att jag inte uppfyller ålderskravet, eftersom jag är "specialfall" samt att ålderskravet troligast kommer hinna uppfyllas tidigt i utredningen (pga den långa kön).

Utredningen smygstartar nästa onsdag då jag ska kolla upp cellförändringarna, men sedan dröjer det till kring slutet av året eller början på nästa innan något mer händer..
Hur lång tid brukar det ta från första besöket hos utredaren till att nån åtgärd vidtas?

Är det någon med liknande problematik som försöker bli gravid eller till och med har lyckats?
Belladonna
Nykomling

Re: När allt hopar sig..

Inläggav WaitingForMyAngel 22 feb 2012, 10:24

Oj, var ju längesen du skrev. Synd att du inte fått något svar!

Vi har försökt att bli gravida på riktigt i 14 månader, men haft oskyddat i snart 3 år. Började med utredning men kommer inte få hjälp förens till hösten pga kö samt att man måste försökt i 1,5 år.

Har ju inte riktigt varit i din sits, så kan nog inte hjälpa så mkt. Hoppas dock att allt går bra för er!
Än en gång kommer den,
längtan

En saknad efter något mer,
något som skulle varit mitt

En längtan efter andetag,
som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

Men din saknad i verklighet,
är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm