-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
När bebben kom till jorden
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
När bebben kom till jordenÄr gravid i vecka 36. Delar av slemproppen har tittat ut lite titt som tätt sedan någon vecka tillbaka och jag har väldigt mycket vattniga flytningar som rinner mest hela tiden. Nu går jag och längtar efter tecken på att förlossningen är igång! Som de flesta av er vet så är det en låång väntan...
Hur gick det till för er? När gick slemproppen och när kom bebisen? Inga detaljer är för dirty- bara den klibbiga gravidsanningen... Mvh!
Re: När bebben kom till jordenför mig så gick slemproppen (såg ut som en rejäl snorloska) i v. 37 nånstans.. sen föddes han på bf+5.
de enda tecknen jag fick på att förlossningen var pågång var den kraftiga mensvärken som startade på morgonen vid 4.
Re: När bebben kom till jordenFör mig började förlossningen med Nils på BF+9. Jag läckte fostervatten och slemproppen kom i omgångar under dagen har jag för mig. Från det att värkarna kom igång tog det 12 timmar tills han var ute.
Re: När bebben kom till jordenJag började få värkar på kvällen den 31:a maj och låg vaken hela natten och klockade. På morgonen den 1:a juni, runt tre tiden, lossnade slemproppen. Jag trodde att det var hela eftersom det var en slemmig klump lika stor som halva handen
Re: När bebben kom till jordenMariaTheres: Jistanes, var slemproppen så stor?! Hos mig kommer det lite hela tiden. Ibland ser det ut som jag har snutit mig i trosan eller hostat upp en slemklump :*
Re: När bebben kom till jordenJa tydligen
Re: När bebben kom till jordenMin slempropp började lossna den 14 mars på morgonen (lite gulaktig emd lite rosa strimmor), på kvällen vid 23.41 började värkarna komma med ca en timmes mellanrum. Oregelbundna värkar den 15 mars. Vid ca 23.10 gick vattnet, fortfarande den 15. Började forsa blod då med så snabbt in till förlossningen, öppen 2 cm med lite kanter kvar så det blev akut snitt då de inte visste varför jag blödde. Epiduralen funkade inte, stack mig 2 gånger, så de sövde mig istället. 01.12 den 16 mars är han född
Re: När bebben kom till jordenSlemproppen (snorgrön i färgen) började släppa runt den 1:a mars har jag för mej och höll på i flera dagar.
Sen natten till den 9:e så sa det "poff" och vattnet gick och då var jag i v 37+2. Var en tidig vattenavgång (värkarna kom aldrig) så det blev att åka på kontroll 2 dagar i sträck. Kl: 09 den 11:e mars fick vi tid för igångsättning men när vi kom in visade det sej att jag var öppen 3 cm så de gjorde en hinnsvepning och "masserade" (= tänjde) upp mej 1 cm till och sakteliga kom värkarna igång vid 13-tiden. Sen fick jag hjälp av värkstimulerande dropp eftersom värkarna var för svaga. Men kl: 20.06 föddes världens bästa Svea
Re: När bebben kom till jordenDet verkar som vätskor vid förkylning går hand i hand med slemproppen! Slemmigt men mättande...
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|