Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

När blev man gravid?

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

Re: När blev man gravid?

Inläggav SofiaO 09 dec 2010, 20:27

Hej igen!
Jo tack, ultraljudet gick jättebra. Jag var så nervös för jag har nästan inte haft några symptom, bara lite ömma bröst och sömnig, men det kan man ju vara så här års. Det kändes som att jag lika gärna hade kunnat inbilla mig alltihop. Men det hade jag inte. Jag kan inte påstå att det syntes att det var ett foster på skärmen direkt, bara en suddig liten fläck, som barnmorskan mätte - 9,4 mm (vecka 7+0). Men man kunde se ett litet pickande hjärta, vilket var jätteroligt och väldigt betryggande. En liten svart pulserande prick. Allt såg bra ut, och vi var så glada när vi gick hem med ett foto på den suddiga fläcken! Berätta gärna hur det går för dig imorgon Tingelingis!

Bananbarn - jag håller fortfarande tummarna för dig!
SofiaO
Nykomling

Inläggav Bananbarn 15 dec 2010, 08:54

Tyvärr så är det nu tomt i magen igen.....:( Vi kommer få vänta till januari/februari innan vi får börja igen! -blir att börja om från noll, spray och sprutor, inget jag ser fram emot.....men just nu är det de ända sättet att bli gravid på
Användarvisningsbild
Bananbarn
Nykomling

Inläggav SofiaO 19 dec 2010, 20:25

Å nej, vad tråkigt att höra! Då ska jag hålla tummarna för att det går bra nästa gång, och hoppas du har folk som stöttar dig! Lycka till!
SofiaO
Nykomling

Inläggav Bananbarn 20 dec 2010, 08:51

Jag har min sambo! Tristast är nog att vi måste vänta ända till mars då det är knök fullt på kliniken fram till vecka tio!
Hoppas du får en trevlig jul och ett gott nytt år!
Användarvisningsbild
Bananbarn
Nykomling

Inläggav tingelingis 20 dec 2010, 11:48

Bananbarn> Usch vilket jobbigt besked. Stora varma styrkekramar till dig!

SofiaO> Visst är det helt underbart att få se det där lilla pickande pricken på skärmen. :) Våra läkare är supergoa så de printar ut lite bilder för varje gång vi gör ett nytt ul. Precist som du sa en suddig fläck men den skänker så stor lyckorus. Hur länge hade ni försökt? Jag kan verkligen rekommendera tråden "gravida långtidsförsökare" under kategorin Gravid. Där finns det många som har gått igenom samma resa som du och jag som äntligen har plussat. Jag hoppas att jag kommer få se dig där. :)
tingelingis
Stammis

Föregående

< Återgå till IVF forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm