-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
när börjar man gå upp i vikt
9 inlägg • Sida 1 av 1
när börjar man gå upp i viktnär börjarvikten öka? jag är i 5v + 3
Re: när börjar man gå upp i viktDet kan variera, jag gick ner i början.
Och än så länge i v29 så har jag bara gått upp ca 3 kg. Så det varierar från person till person.
Re: när börjar man gå upp i viktSom Smulan skriver så varierar det. Jag gick också ner i början, pga illamående och kräkningar, går in i vecka 26 imorgon och har gått upp 5-6 kg.
Re: när börjar man gå upp i viktJag gick också ner först, och gick upp i vikt först i vecka 18-19. Det blev 7,5 kg i hela graviditeten, så inte så mycket
Re: när börjar man gå upp i viktJag had inte gått upp något till vecka 12 sen gick jag upp 12-15 kg till vecka 29 men nu står jag stilla vet inte varför. Men det gör inget känner att jag blivit smalare i kroppen men magen växer. Men folk fattar inte att jag bara har en 4 veckor kvar. För de tycker ja har liten mage. Är 172 väger nu 89 kg. Har ingen vätska.
Re: när börjar man gå upp i viktJag är smal från början, nu går jag in i v 15 och jag har gått ner lite i vikt. Jag mår mycket illa (fortfarande) och har gjort sen v 7. Men största anledningen att jag gått ner är nog att jag dricker inte längre te och därmed två stora skedar honung varje dag =) Och godis smakar inte gott längre, och inte heller läsk. Så jag äter ju betydligt nyttigare. Sambon proppar dessutom i mig fruktt, vilket gör att man inte behöver det där vanliga fikat. Istället för fredagsbullen på jobbet har det blivit ett äpple.. typ... Barnmorskan tyckte inte det var något att oroa sig för att jag inte gått upp i vikt, och nu börjar magen komma lite smått också...
Grattis till graviditeten förresten =)
Re: när börjar man gå upp i viktBeror lite på om du klarar dig från att kräkas eller inte
Har för mig att graviditet 2 kan synas tidigare, men hittills verkar det inte ha satt igång med viktpålagringen
Re: när börjar man gå upp i viktGrattis till graviditeten!
Jag hade gått upp 2 kg vid inskrivningen i vecka 10 och har gått upp ytterligare 2 kg till sen dess. Totalt 4 kg alltså och jag är i vecka 18 Magen syns ordentligt nu och sedan 2 veckor tillbaka kan jag inte ha mina vanliga byxor då de klämmer åt för hårt.
Re: när börjar man gå upp i viktMed nr 1 började jag gå upp nästan direkt. Ändrade ingenting i varken kost eller motion. Gick totalt upp ca 22kg, ganska stadig viktökning under hela grav. Nu är jag gravid med nr 2, har gått 12v och har väl gått upp 1-2kg hittills. Räknar med ungefär lika stor viktuppgång denna gång. Gick ner 11-12kg inom ett par dagar efter förlossningen och ytterligare 6-7kg av amning. Hade 4-5kg kvar efter 1 år som jag fick "hjälpa till med", men valde att behålla 2 av dessa för att ha tuttarna kvar
Det är som sagt VÄLDIGT olika, men mer ovanligt att man bara går upp 7kg än att man går upp 15kg, om man är normalviktig från början. Är ju lite anmärkningsvärt att det nästan bara är sådana som gått upp väldigt lite som har skrivit i tråden. Tåkigt tycker jag! Det är så himla viktfixerat och räknas som fint ju mindre man har gått upp! Tänk på att Bebisen tar vad den vill ha, så om det är brist på något är det DIN kropp som får lida! Jag blev jättebesviken min förra grav att "alla" gravidtidningar skriver så mycket om "Hur mycket man FÅR gå upp", "Hur man ska kolla att man inte går upp för mycket" mm mm Det viktiga är ju att man äter allsidigt och näringsriktigt och inte stoppar i sig alltför mycket "skräpmat". //Heda
9 inlägg • Sida 1 av 1
|